ستون پیر ما گفت از منوچهر احترامی در جلسه ۸۹ مکتب خانه طنز

ستون پیر ما گفت در جلسه ۸۹ مکتب‌خانه طنز

به گزارش گلونی هشتاد و نهمین جلسه از سلسله جلسات مکتب‌خانه طنز در روز پنجشنبه هفتم اسفندماه ۹۹ ساعت ۲۱ برگزار شد.

در این جلسه که به بررسی و تحلیل ستون معروف «پیر ما گفت» از منوچهر احترامی اختصاص داشت، عده‌ای از علاقه‌مندان به طنز و طنزنویسی به صورت مجازی حضور داشتند.

ستون پیر ما گفت

ستون «پیر ما گفت» یکی از مشهورترین و پرطرفدارترین ستون‌های مجله گل‌آقا بود که به قلم منوچهر احترامی در اواخر عمر ایشان چاپ می‌شد. یکی از منحصر‌به‌فردترین ویژگی‌های این ستون، پایان‌بندی‌های آن است که همراه با غافلگیری و طنز مخصوص خود مرحوم احترامی است.

در پایگاه خبری گلونی چند قسمت از این ستون در اختیار مخاطب قرار گرفته است که آنها را می‌توانید با تیترهای «به شما قيمه پلو با فسنجان خواهم داد»، «از خر به بنز رسیدن» و «داستان تیر در تاریکی انداختن» بخوانید.

سایر ویدیوها در نماشای گلونی

قبل از دیدن جلسه این متن را بخوانید.

منوچهر احترامی که ۱۶ تیر ۱۳۲۰ در تهران متولد شد و ۲۳ بهمن ۱۳۸۷ در تهران درگذشت، طنزپرداز و از قدیمی‌ترین نویسندگان ادبیات کودک و نوجوان بود، که مجموعه کارهای «حسنی نگو یه دسته‌گل» او از دهه ۶۰ تا امروز، با مجموع تیراژ چندمیلیونی همچنان یکی از محبوب‌ترین کتاب‌های کودکان به‌شمار می‌رود.

احترامی در مدارس مروی و دارالفنون دوران تحصیل را طی کرد و از دانشکده حقوق دانشگاه تهران فارغ‌التحصیل شد.

وی سال‌ها به عنوان طنزنویس با نشریات مختلف همکاری داشت و طی چند سال گذشته اغلب آثارش را در مجله گل‌آقا به مدیریت کیومرث صابری فومنی (گل آقا) چاپ می‌کرد.

وی طنزنویسی را به‌طور جدی از سال ۱۳۳۷ با مجله توفیق آغاز کرد و با مطبوعات دیگر و نیز رادیو و تلویزیون هم همکاری داشت. امضاهای مستعاری همچون «م. پسرخاله» و «الف ـ اینکاره» از امضاهای اوست.

در پایان رضا ساکی مدرس این کارگاه پس از تعریف چند خاطره از مرحوم منوچهر احترامی، به بررسی و تحلیل قلم طنز استاد احترامی پرداخت و ویژگی‌های شخصیتی و علمی منوچهر احترامی را برشمرد.

برای شرکت در جلسات بعدی مکتب‌خانه طنز کافی است در زمان برگزاری روی این لینک کلیک کنید، سپس گزینه مهمان را انتخاب کنید و پس از نوشتن نام خود وارد وبینار شوید.

پایان پیام

کد خبر : 209541 ساعت خبر : 10:44 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=209541
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات