تکمیل آزادراه اراک – بروجرد – خرم‌آباد تا یک ماه دیگر

روزنامه ی لرستان/ ۱۲ تیر ۱۳۹۵

روزنامه امروز را با اخبار خوب فرهنگی شروع می‌کنیم. فردا ۱۳ تیرماه جلسه نقد و بررسی مستند «برای گونگادین بهشت نیست» ساخته غلامرضا نعمت‌پور در محل خانه هنرمندان تهران برگزار می‌شود. روز یکشنبه خانه هنرمندان تهران میزبان جلسات نقد و بررسی فیلم‌های به نمایش درآمده در گروه سینمایی هنروتجربه است و این هفته این برنامه به نقد مستند «برای گونگادین بهشت نیست» اختصاص دارد.

به گزارش روابط عمومی  اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان فراخوان سی و چهارمین دوره کتاب سال جمهوری اسلامی ایران با هدف ارتقای فرهنگ جامعه اسلامی، حفظ استقلال و هویت فرهنگی و همچنین حمایت و تشویق مؤلفان، مترجمان، مصححان و ناشران متعهد کشور از سوی دبیرخانه این جایزه منتشر شد. دبیرخانه جایزه کتاب سال از پدیدآورندگان، مترجمان، مصححان و ناشران دعوت می‌کند با ثبت نام در تارنمای اینترنتی www.ketabsal.ir،  کتاب یا کتاب‌های پیشنهادی خود را تا ٣٠ مرداد ماه سال جاری به دبیر خانه کتاب سال به نشانی تهران، خیابان انقلاب اسلامی، خیابان برادران مظفر جنوبی، کوچه خواجه نصیر، شماره ٢،  ارسال کنند. علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت جایزه کتاب سال به نشانی www.ketabsal.ir مراجعه یا با شماره تلفن ۶۶٩۶۶١٢٩ تماس بگیرند.

برویم سراغ یک خبر خوب عمرانی. امروز هوشنگ بازوند در حاشیه بازدید از پروژه‌های عمرانی بروجرد اظهار داشت: در حال حاضر ۱۱ کیلومتر از پروژه آزادراه اراک- بروجرد- خرم‌آباد باقی‌مانده که باید در کمتر از یک ماه آینده یعنی تا پنجم مردادماه، تکمیل شود. با بهره‌برداری از این آزاد راه که دارای سه خط رفت و سه خط برگشت به طول ۱۳۵ کیلومتر که ۱۱ کیلومتر آن در قالب تونل طراحی‌شده است راه ارتباطی در مسیر جدید به میزان ۵۰ کیلومتر کاهش می‌یابد.

طی خبر مهر امروز فرزاد محمدی، مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: به منظور ارتقاء وضعیت ایمنی و بهداشت در شهرک‌ها و نواحی صنعتی علاوه بر اهمیت دادن به بحث حریق و احداث پایگاه‌ آتش‌نشانی به ایجاد پایگاه‌ ۱۱۵ و مرکز فوریت‌های پزشکی، در شهرک صنعتی شماره ۲ خرم آباد اقدام کردیم. ۱۵۰ متر مربع زمین در داخل شهرک به این پایگاه اختصاص داده شد که تا زمان آماده‌سازی آن یک واحد ساختمانی در اختیار این پایگاه قرار داده شد و این پایگاه دارای یک دستگاه آمبولانس با تجهیزات روز و نیروی متخصص امداد است.

خبر آخر روزنامه امروز هم خبری است از کشف ۵۰۰ کیلوگرم زغال غیرمجاز در شهرستان الیگودرز. مهر نوشت به گفته رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان الیگودرز با حضور مستمر نیروهای یگان این اداره با همکاری عوامل انتظامی پاسگاه «خمه»  ضمن گشت زنی با یک دستگاه خودروی نیسان برخورد که پس از توقف و بازرسی قانونی مشخص شد اقدام به حمل ۵۰۰ کیلوگرم زغال غیر مجاز کرده است. سعیدی فر گفت: برای سیر مراحل قانونی خودروی یاد شده به همراه محموله مکشوفه به اداره منابع طبیعی شهرستان انتقال داده شد.

پایان پیام

گزارش‌گر: آرشین ساکی

کد خبر : 20967 ساعت خبر : 10:05 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=20967
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات