مردم و سینماگران به عباس کیارستمی ادای احترام کردند

مردم و سینماگران به عباس کیارستمی ادای احترام کردند

جمعی از هنرمندان و علاقه‌مندان سینما برای بزرگداشت عباس کیارستمی کارگردان فقید کشورمان در موزه سینما جمع شدند.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، طبق اعلام قبلی ستاد برگزاری مراسم ادای احترام و بدرقه عباس کیارستمی، سینماگران از ساعت بیست و یک (۱۵ تیر) در موزه سینما گرد آمدند تا با روشن کردن شمع و اهدای گل یاد و خاطره بزرگ کارگردان سینمای ایران را گرامی دارند.

مردم و سینماگران به عباس کیارستمی ادای احترام کردند

هنرمندانی چون رخشان بنی‌اعتماد، ابوالحسن داودی، فرهاد توحیدی، همایون اسعدیان، نوید و جمشید محمودی، جعفر پناهی، خسرو سینایی، محمد زرین‌دست، آتیلا پسیانی، منوچهر شاهسواری، حمید نعمت‌الله، مجتبی میرتهماسب، هوشنگ گلمکانی، پولاد کیمیایی، فاطمه معتمدآریا، محمد بزرگ‎نیا، علیرضا شجاع نوری، اصغر فرهادی، همایون ارشادی، مهتاب کرامتی، محمدعلی سجادی، مصطفی احمدی، بیژن میر باقری، مازیار می‌ری، بیتا فرهی، امیر عابدی و…. در این مراسم حضور پیدا کردند. مردم هم برای ادای احترام به عباس کیارستمی به موزه سینما رفتند. خبرنگاران و نمایندگان رسانه‌ها نیز با حضود در این مراسم به عباس کیارستمی ادای احترام کردند.

حجت‌الله ایوبی رییس سازمان سینمایی نیز در موزه سینما حضور پیدا کرد و به سوالات خبرنگاران نیز پاسخ گفت. ایوبی درباره بررسی پرونده پزشکی کیارستمی عنوان کرد: «روز چهارم فروردین از بیماری او مطلع شدیم و به بیمارستان رفتیم و خانواده او اما از من خواستند تا بیماری اطلاع رسانی نشود. در تعطیلات نوروز بودیم و کیارستمی نمی‌خواست برای دیگران مزاحمتی ایجاد کند. عمل جراحی به خوبی انجام شد اما در روز ۱۲فروردین درست زمانی که می‌خواست از بیمارستان مرخص شود، حال این هنرمند بد شد. ما فورا به دکتر هاشمی، وزیر بهداشت اطلاع دادیم و ایشان همه گونه همکاری کرد و هر کاری که می‌توانست انجام داد.»

مردم و سینماگران به عباس کیارستمی ادای احترام کردند

او درباره پیگیری پرونده پزشکی کیارستمی نیز توضیح داد: «: اگر قصوری در روزهای اول درمان انجام شده باشد من اطلاعی ندارم اما اگر قرار به پیگیری باشد، بی‌شک این پیگیری توسط وزارت بهداشت انجام می‌شود. اگر ثابت شود و قصوری صورت گرفته شده باشد، به‎طور قطع پیگیری می‌شود.»

رییس سازمان سینمایی هم‎چنین درباره تشییع پیکر کیارستمی افزود: «این تشییع با هماهنگی و نظر خانواده انجام می‌شود و یکی از پیشنهاد‌ها موزه سینما و یکی کانون پرورش فکری است اما بی‌شک جایی انتخاب می‌شود که درشان کیارستمی باشد تا مراسم خوب برگزار شود. البته خود ایشان درباره محل دفن یک وصیتی کرده است که به‎زودی اعلام می‌شود.».

ایوبی درباره زمان مراجعت پیکر کیارستمی به ایران نیز اظهار کرد: «به احتمال فراوان جمعه شب پیکر او به ایران باز می‌گردد.»

ایوبی در پاسخ به سوال مبنی بر اینکه آیا پوستر جشنواره سی و پنجم فیلم فجر تصویر مرحوم استاد عباس کیارستمی است گفت: «یکی از احتمالات قوی این است که تصویر ایشان پوستر جشنواره فیلم فجر باشد.»

پایان پیام

کد خبر : 21181 ساعت خبر : 6:32 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=21181
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات