نهال در نیاوران به روی صحنه می‌رود

نهال در نیاوران به روی صحنه می‌رود

گروه موسیقی سنتی «نهال» (ویژه بانوان) سه شنبه بیست و دوم تیرماه درسالن خلیج فارس فرهنگ‌سرای نیاوران به روی صحنه می‌رود.

به گزارش پایگاه خبری گلونی  گروه نهال به سرپرستی لیلا نجفی، ساعت ٢١، با اجرای ١٣ قطعه دردو بخش برای علاقه‌مندان به روی صحنه خواهد رفت.

لیلا نجفی در خصوص این اجرا می‌گوید: گروه «نهال» رپرتواربخش اول را با قطعاتی در دستگاه اصفهان اجرا خواهد کرد، در این بخش تصنیف‌های قدیمی مربوط به برنامه گل‌های رنگارنگ از آهنگسازانی چون ارشد طهماسبی، (شکایت دل) ساخته سعید فرج پور، (آشفته) از پرویز یاحقی را برای مخاطبان اجرا خواهد کرد.

وی افزود: در پارت دوم قطعاتی فولکلور با لهجه خراسانی و مولودی‌های فولکلوری که مردم با آن آشنا هستند اجرا خواهیم کرد، قطعاتی چون قطعه خاطره انگیز بارن که برگرفته ازیک مولودی خراسانی با نام دُرنا ازساخته‌های کیهان کلهر، (جوونای قلعه پیر)، (زلف سیا) ازفایز دشتستانی، اجرا خواهد شد.

نهال در نیاوران به روی صحنه می‌رود

نجفی درادامه اظهارکرد: در بخش پایانی این اجرا قطعه خزان از ساخته‌های استاد مشکاتیان اجرا خواهد شد که به یک قطعه تربتی وصل می‌شود که این قطعه برگرفته از یک ملودی تربت جامی است و به‌صورت فریاد خوانده می‌شود. درقدیم، درتربت جام کسانی که صدای خوبی داشتند قطعاتی را تحت عنوان فریاد برای مراسم و یاشرایط خاص اجرا می‌کردند.

دراین اجرا، مرضیه ریوند با سازتار، الناز نوتاش با عود، کیانا ضلائی تنبک، سارا مهر افشاربا ساز دف گروه را همراهی خواهند کرد.

قابل ذکر است علاقه‌مندان برای تهیه بلیت این کنسرت می‌توانند ازطریق سایت ایران کنسرت اقدام نمایند.

پایان پیام

کد خبر : 21276 ساعت خبر : 10:49 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=21276
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات