بارش باران رگباری همراه با رعد و برق در کشور

بارش باران رگباری همراه با رعد و برق در کشور

سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی رنگی، احتمال افزایش وزش باد و ارتفاع امواج را در سواحل خلیج فارس کشور داد و نامساعد شدن شرایط جوی خلیج فارس را برای امروز و فردا پیش بینی کرد.

به گزارش گلونی هشدار نارنجی به این معناست که احتمال تأثیرات منفی ناشی از هوای مخرب بیشتر است و می‌تواند برنامه زندگی را مختل کند.

به این معنا که احتمال تأخیر در سفرهای زمینی و هوایی، بسته شدن راه‌ها، قطع برق و خطر احتمالی برای جان و مال مردم وجود دارد. افراد باید در مورد تغییر برنامه‌های‌ خود و اقدام برای محافظت از خود و اموال بیندیشند.

بارش باران رگباری

توصیف سامانه: افزایش شیو فشاری

زمان شروع: پنج‌شنبه ۱۴۰۰/۰۱/۱۲

زمان پایان: شنبه ۱۴۰۰/۰۱/۱۴

نوع مخاطره: وزش باد شدید

منطقه اثر:
پنج‌شنبه ۱۴۰۰/۰۱/۱۲: کردستان، همدان، غرب اصفهان، جنوب ایلام، شرق خراسان جنوبی، شرق سیستان و بلوچستان، شمال تهران، شمال البرز، شمال قزوین، مرکزی، زنجان، جنوب آذربایجان غربی، جنوب آذربایجان شرقی
جمعه ۱۴۰۰/۰۱/۱۳: آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، قزوین، البرز، کردستان، کرمانشاه، لرستان، همدان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، نیمه غربی اصفهان، نیمه شمالی فارس، شمال تهران
شنبه ۱۴۰۰/۰۱/۱۴: خراسان رضوی، خراسان جنوبی، یزد، اصفهان، نیمه شمالی کرمان، نیمه شمالی فارس، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، مرکزی، نیمه شرقی لرستان، کردستان، سمنان، جنوب خراسان شمالی، تهران، البرز، قزوین، قم، همدان و نیمه جنوبی اردبیل

اثر مخاطره: خیزش گرد و خاک، کاهش دید و کیفیت هوا، بروز خسارت به تاسیسات سبک شهری و روستایی، آسیب به سازه‌های موقت، گلخانه‌ها، تابلوها و بنرهای تبلیغاتی، سقوط اجسام از ارتفاع به ویژه در کارگاه‌های ساختمانی و احتمال شکستن درختان فرسوده.

توصیه: محکم کردن سازه‌های موقت، تابلوهای تبلیغاتی، احتیاط در عبور از مجاورت ساختمان‌های نیمه کاره، تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارات ناشی از وزش باد شدید، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی و ترددهای کوهستانی، عدم پرواز با هواپیماهای سبک، گلایدر و بالگرد و سایر اقدامات پیشگیرانه.

هشدار نارنجی هواشناسی
هشدار نارنجی هواشناسی

پایان پیام

کد خبر : 216372 ساعت خبر : 7:37 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=216372
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات