نامه‌های کیارستمی در سالن سینماحقیقت

عصر فردا (یکشنبه ۲۷ تیر ۹۵) فیلم تجربی «نامه‌ها» ساختهٔ مشترک «عباس کیارستمی» و «ویکتور اریس» در سالن «سینماحقیقت» مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به نمایش درآمده و نقد و بررسی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، «نامه‌ها» عنوان مجموعه ۹ فیلم کوتاه تجربی است که توسط «عباس کیارستمی» و «ویکتور اریس» فیلمساز اسپانیایی ساخته شده‌اند. «نامه‌ها» در واقع نوعی نامه‌نگاری تصویری است میان این دو فیلمساز؛ یکی فیلمی می‌سازد و برای دیگری می‌فرستد؛ آن یکی هم در جواب فیلم دیگری می‌سازد و ارسال می‌کند تا این رد و بدل شدن فیلم‌ها به عدد ۹ برسد… این فیلم‌ها در قاب‌هایی ساده و به عنوان آثاری در سینمای تجربی ساخته شده‌اند.

برپایه‌ی این گزارش، پس از نمایش فیلم «نامه‌ها» جلسه نقد و بررسی آن با حضور مجید اسلامی و محسن آزرم (منتقدان میهمان) و ناصر صفاریان (کارشناس- مجری) برگزار خواهد شد.

گفتنی است: عموم علاقه‌مندان جهت تماشای این فیلم‌‌ و شرکت در جلسه نقد و بررسی آن می‌توانند از ساعت ۱۷ عصر یکشنبه (۲۷ تیر‌ماه) به سالن «سینماحقیقت» واقع در خیابان سهروردی شمالی، میدان شهید قندی، شماره ۱۵، مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی مراجعه نمایند. شرکت در این برنامه برای عموم آزاد است.

پایان پیام

بیوگرافی عباس کیارستمی

عبّاس کیارستمی (زاده ۱ تیر ۱۳۱۹ تهران – درگذشته ۱۴ تیر ۱۳۹۵ پاریس) کارگردان، فیلمنامه‌نویس، تدوین‌گر، عکاس، تهیه‌کننده، گرافیست و کارگردان هنری بین‌المللی، همچنین نویسنده و نقاش ایرانی بود. او فیلم‌سازی تأثیرگذار در سینمای جهان به‌شمار می‌آید، و آثار وی با استقبال فراوان ناقدان، داوران، کارگردانان، فستیوال‌ها و بنیادهای فرهنگی و هنری جهان روبه‌رو شده‌است.

کیارستمی از سال ۱۹۷۰ میلادی در کارِ سینما شروع به فعالیت کرد و بیش از ۴۰ فیلم سینمایی، کوتاه و مستند ساخت. از مهم‌ترین کارهایش می‌توان به: سه‌گانه کوکر، کلوزآپ (۱۹۹۰)، طعم گیلاس (۱۹۹۷)، و باد ما را خواهد برد (۱۹۹۹) اشاره کرد. او در دوره پایانی کارش به فیلم‌سازی بیرون از ایران روی آورد که حاصلش فیلم‌هایی مانند کپی برابر اصل (۲۰۱۰) و مثل یک عاشق (۲۰۱۲) بود.

کد خبر : 21757 ساعت خبر : 9:51 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=21757
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات