پیش بینی وضعیت هوا برای روزهای آینده

پیش بینی وضعیت هوا برای روزهای آینده

سازمان هواشناسی با صدور هشدار زرد رنگی، احتمال وزش باد شدید را داد و پیش‌بینی کرد که در روزهای آینده برخی استان‌های کشور با رعد و برق و تگرک همراه هستند.

به گزارش گلونی هشدار زرد به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند.

هشدار زرد رنگ برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد، داشته باشند.

از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

پیش بینی وضعیت هوا

توصیف سامانه: رشد ابرهای همرفتی به همراه رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی

زمان شروع: چهارشنبه ۱۴۰۰/۰۲/۰۸

زمان پایان: شنبه ۱۴۰۰/۰۲/۱۱

نوع مخاطره: رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید و احتمال وقوع تگرگ

منطقه اثر:

چهارشنبه ۱۴۰۰/۰۲/۰۸: غرب آذربایجان شرقی، جنوب اردبیل، زنجان، قزوین، البرز، تهران، قم، مرکزی، غرب سمنان.

پنج‌شنبه ۱۴۰۰/۰۲/۰۹: شمال آذربایجان شرقی، اردبیل، نیمه شرقی سمنان، مناطق شرقی و ارتفاعات تهران، خراسان رضوی، خراسان شمالی، گلستان، یزد، شرق اصفهان، ارتفاعات جنوبی سیستان و بلوچستان، کرمان، شرق هرمزگان، شرق و شمال فارس.

جمعه ۱۴۰۰/۰۲/۱۰: خراسان شمالی، خراسان رضوی، یزد، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، کرمان، فارس، هرمزگان، اردبیل، شمال استانهای آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی.

شنبه ۱۴۰۰/۰۲/۱۱: آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان، مازندران، زنجان، قزوین، البرز، تهران، خراسان جنوبی، کرمان، سیستان و بلوچستان، ارتفاعات هرمزگان.

اثر مخاطره: رگبار باران، وزش باد شدید موقت، خیزش گردو خاک، احتمال جاری شدن روان آب موقت در مسیل‌ها، صاعقه و برق گرفتگی در مناطق مرتفع و مستعد، احتمال وقوع تگرگ، احتمال شکستن درختان فرسوده وآسیب به سازه‌های موقت.

توصیه: احتیاط در تردد و توقف در کنار رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در کوهنوردی، حفظ دامها در مراتع و دوری از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، تحکیم سازه‌های موقتی به ویژه در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب.

هشدار زرد هواشناسی
هشدار زرد هواشناسی

پایان پیام

کد خبر : 222632 ساعت خبر : 6:09 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=222632
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات