قصه دهقان فداکار هنوز هم تکرار می‌شود

قصه دهقان فداکار هنوز هم تکرار می‌شود

به گزارش گلونی ماجرای دهقان فداکار بار دیگر در ایران تکرار شد.

با اقدام به موقع مردم فداکار، لوکوموتیوران از خطر آگاه شده و پیش از رسیدن به سیلاب قطار را متوقف کرد.

داستان از این قرار بود که در ۱۴ اردیبهشت ماه جاری سیل و طغیان حبله رود منطقه محمودآباد گرمسار به مسیر ریل راه‌آهن هم رسید.

مردم که از خطر احتمالی برخورد قطار با مسیر سیلاب و احتمال خارج شدن قطار از خط آگاه شدند، تلاش کردند با دویدن گروهی به سمت قطار و ایجاد سر و صدا لوکوموتیوران را از خطر آگاه کنند.

راننده قطار هم قبل از برخورد با جریان شدید سیلاب با اخطار اهالی روستا، قطار را متوقف کرد.

فداکاری و مسئولیت‌شناسی اجتماعی ابزاری است که می‌تواند در مواقع خطر و بحران به صورت خودجوش کارساز واقع شود و از فجایع احتمالی جلوگیری کند.

قصه دهقان فداکار

نماشای گلونی را دنبال کنید

مسئولیت اجتماعی حلقه مفقوده اکثر کشورهای توسعه نیافته است.

مسئولیت اجتماعی یک چارچوب و محدوده اخلاقی است که در آن وظایف مختلفی که تمامی آنها دارای منافع برای جامعه هستند، بر عهده فرد، سازمان و یا نهادی خاص گذاشته می شود.

به عبارت دیگر مسئولیت شناسی اجتماعی فقط در نجات قطار از فاجعه خلاصه نمی‌شود بلکه انجام وظایف و مسئولیت‌های فردی به وسیله تک تک افراد جامعه، حد و اندازه و قابلیت و تعادل آن‌را نشان می‌دهد.

مسئولیت و تعهد اجتماعی در حوزه های گوناگون قابل طرح و اجراست.

آن جامعه‌ای موفق است که اعضایش در حوزه‌های مختلف پیش روی جامعه، احساس مسئولیت کرده و متعهدانه برای به انجام رسیدنش فداکاری کنند.

مسئولیت و تعهد در قبال حفظ محیط زیست، تعهد در قبال رعایت عدالت و شایسته سالاری، مسئولیت در برابر ارائه محصولات کاملا سالم و بدون ضرر، وظیفه‌شناسی مقابل درآمدهای فردی و عمومی در راه های غیرقانونی، رعایت حقوق تویدکنند و مصرف کننده و … قواره پیشرفت و تعادل جوامع را نشان می‌دهند.

اگر دهقان فداکار دیروز و روستاییان متعهد امروز با جات قطارها، برایمان قابل احترام‌اند باید این تعهد و فداکاری را با رفتار درست و انسانی در همه حوزه‌ها، تمرین کنیم.

پایان پیام

نویسنده: آرزو قدوسی

کد خبر : 223855 ساعت خبر : 11:27 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=223855
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات