سامانه ثبت نام واکسیناسیون کرونا فعال شد

سامانه ثبت نام واکسیناسیون کرونا فعال شد

به گزارش گلونی به گفته سخنگوی ستاد کرونا از ساعت ۱۴ امروز سامانه اینترنتی برای ثبت نام واکسن افراد بالای ۸۰ سال فعال خواهد شد.

هموطنان می‌توانند برای ثبت نام واکسیناسیون به این نشانی مراجعه کنند

از امروز متولدین سال ۱۳۲۰ و قبل از آن که قبل از این واکسن کرونا تزریق نکرده‌اند و با آن‌ها تماس گرفته نشده لازم است در این سامانه اطلاعات خود را ثبت کنند.

ا‌فراد زیر ۸۰ سال نیز می‌بایست منتظر اعلام سخنگوی ستاد ملی کرونا باشند.

سامانه ثبت نام واکسیناسیون کرونا فعال شد

طبق اعلام قبلی مسئولان وزارت بهداشت قرار بود تا پایان هفته گذشته (۱۶ اردیبهشت)، واکسیناسیون این گروه از سالمندان کشور تمام شود و از هفته جاری، واکسیناسیون سالمندان ۷۵ تا ۸۰ سال انجام شود.

علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا و معاون بهداشتی وزیر بهداشت هشتم اردیبهشت اعلام کرده بود فعلا هیچ نیازی به مراجعه سالمندان بالای ۸۰ سال برای تزریق واکسن کرونا نیست.

با این وجود نظر ستاد کرونا تغییر کرده و آن دسته از سالمندان بالای ۸۰ سال که کارکنان شبکه بهداشت با آنان تماس نگرفته‌اند از ساعت دو بعدازظهر امروز می‌توانند با درج کد ملی خود در سامانه سلامت، برای واکسیناسیون ثبت‌نام کنند.

آمار دقیقی از تعداد جا ماندگان از این مرحله از واکسیناسیون ارائه نشده‌ است.

با این وجود واکسیناسیون سنین پایین‌تر (۷۵ تا ۸۰ ساله‌ها) آغاز و اعلام شده سهمیه سالمندان بالای ۸۰ سال نیز محفوظ می‌ماند.

 امید است فعال نشدن سامانه ثبت‌نام جا ماندگان از واکسیناسیون بار دیگر باعث نگرانی سالمندان جا مانده از واکسیناسیون نشود.

سامانه واکسیناسیون کرونا

ستاد مقابله با کرونا بر اساس ثبت نام انجام شده، به ترتیب اولویت گروه‌های سنی، در بازه‌های زمانی مختلف، پیامک ارسال خواهد کرد.

پس از ثبت نام در سایت جامع سلامت به افراد از طریق پیامک اطلاع داده می‌شود که در کدام فاز واکسیناسیون قرار گرفته‌اند.

در زمان مقتضی که ممکن است چند ماه دیگر باشد، هریک از افراد ثبت نام شده از طریق پیامک از سامانه سلامت وزارت بهدشت، برای واکسیناسیون دعوت خواهند شد.

واکسیناسیون کرونا در شبکه بهداشت در تمامی فازها، رایگان است و هیچ گونه وجهی برای ثبت نام و تزریق واکسن دریافت نخواهد شد.

احتمالا راه اندازی این سامانه و آغاز عمومی واکسیناسیون، یکی از معدود خبرهای خوبی است که لبخند بر لب بسیاری از هم‌وطنان خواهد نشاند.

پایان پیام

نویسنده: آرزو قدوسی

کد خبر : 224353 ساعت خبر : 10:34 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=224353
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات