تکریم زنده‌یاد جزیره‌ای، چهره ماندگار منابع طبیعی

پیکر چهره ماندگار منابع طبیعی کشور دکتر محمدحسین جزیره‌ای اولین رییس سازمان جنگل‌ها در بعد از انقلاب اسلامی با حضور جمع زیادی از شاگردان او، دوستداران منابع طبیعی و محیط زیست، برخی از مسئولین کشوری، اساتید دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی، نمایندگان سازمان‌های غیردولتی و تشکلات زیست محیطی و کارکنان منابع طبیعی صبح امروز دوشنبه هجدهم مردادماه در محل سازمان جنگل‌ها تکریم شد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، در این مراسم ابتدا ناصر مقدسی قایم مقام سازمان جنگل‌ها شعر زیبایی از جنگل را در رسای دکترجزیره ای خواند و سپس دکتر تقی شامخی استاد دانشکده منابع طبیعی دانشگاه تهران از ویژگی‌های برجسته استاد تعریف کرد.

خداکرم جلالی رییس سازمان جنگل‌ها نیز دکترجزیره ای را انسانی متواضع، گرانقدرو خدمتگذار صادق به منابع طبیعی کشور خواند که همه عمر خود را صرف خدمت به جنگل کرده است.

جلالی افزود: آقای جزیره‌ای طی ۷۰ سال فعالیت علمی، دانشجویان زیادی را تربیت کرده است که آثار و برکاتش برای همیشه در دنیا و آخرت باقی خواهد ماند.

وی همچنین یادآور شد: در نشستی که با دکتر جزیره‌ای داشته‌ایم ایشان تاکید فراوانی بر موضوع جامع‌نگری و مشارکت مردم در کنار مدیریت علمی منابع طبیعی  داشته‌اند.

در ادامه فرزند دکتر جزیره‌ای پشت تریبون قرار گرفت و گفت: برایم جای خوشحالی است که پدرم را بین همکاران ایشان تشییع می‌کنیم.

او از همه کسانی که در این مراسم شرکت کرده‌اند تشکر کرد و از همکاران پدر خواست  راه او را که از سال ۱۳۲۰ آغز شد، ادامه دهند.

خدمات شایان توجه به منابع طبیعی کشور

بر اساس این گزارش، در این مراسم چهره‌های شاخصی حضور داشتند که هرکدام آنان در بازه‌ای از زمان خدمات شایان توجه ای در منابع طبیعی کشور از خود برجای نهادند. چهره‌هایی نظیر دکترعیسی کلانتری وزیر سابق کشاورزی و رییس ستاد احیای دریاچه ارومیه، دکتر ربیع فلاح رییس سابق سازمان جنگل‌ها و استاندار استان مازندران، دکتر تابش نماینده مردم اردکان و رییس فراکسیون مجلس، دکتر شاعری رییس کمیسیون کشاورزی و منابع طبیعی مجلس، عبدالغفار شجاع مشاور رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، روسای نه چندان دور سازمان جنگل‌ها، دکتر علی سلاجقه و مهندس محمد صمدی، اعضای انجمن‌های علمی جنگل، مرتع و آبخیزداری ایران و جمع زیادی از مهندسین منابع طبیعی.

شایان ذکر است در این مراسم که دوساعت به طول انجامید سرانجام فرزندان مرحوم دکترجزیره ای به یاد پدر سه اصل نهال در محوطه سازمان جنگل‌ها غرس کردند تا یادش برای همیشه سبز بماند.

کد خبر : 22623 ساعت خبر : 2:40 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=22623
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات