طرح بهارانه کتاب ۱۴۰۰ از ۱۷ خرداد آغاز می‌شود

طرح بهارانه کتاب ۱۴۰۰ از فردا آغاز می‌شود

«بهارانه کتاب ۱۴۰۰» از فردا (۱۷ خردادماه ۱۴۰۰) با حضور ۸۶۰ کتابفروشی از سراسر کشور کار خود را آغاز خواهد کرد.

به گزارش گلونی به نقل از روابط عمومی خانه کتاب و ادبیات ایران، در طرح بهارانه کتاب ۱۴۰۰، سقف مجاز خرید برای هر خریدار دو میلیون ریال است و خریداران می‌توانند از ١٧ تا ٢٣ خردادماه با مراجعه به کتابفروشی‌های عضو طرح‌، کتاب‌های عمومی، کودک و نوجوان و دانشگاهی را با یارانه ۲۰ درصدی خریداری کنند.

از مجموع ۸۶۰ کتابفروشی عضو طرح «بهارانه کتاب ۱۴۰۰»، ۱۲۴ کتاب‌فروشی در استان تهران و ۷۳۶ کتابفروشی در سایر استان‌ها هستند.

لازم به ذکر است؛ اسامی و مشخصات کتابفروشی‌های عضو طرح «بهارانه کتاب ۱۴۰۰» به تفکیک هر استان بر روی این سایت قابل مشاهده است.

بر اساس این گزارش، معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به منظور رونق بخشیدن به بازار کتاب و ترویج کتابخوانی، تسهیلاتی را در قالب یارانه خرید کتاب از طریق کتابفروشی‌های سراسر کشور به طور مستقیم به خریداران کتاب پرداخت می‎‌کند.

در این طرح کتابفروشی‎‌هایی که شرایط لازم را دارا باشند، پس از ثبت نام، می‌‎توانند کتاب‎‌های خود را که با شرایط تعیین شده مطابقت داشته باشند به خریداران بفروشند.

تاکنون بیش از ۱۶ طرح فصلی کتاب برگزار شده است و در آخرین دوره نیز تعداد ۹۳۶ کتابفروشی از سراسر کشور در این طرح مشارکت داشتند.

گفتنی است وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از سال ۱۳۹۴، برای هدفمندکردن یارانه نشر طرح‌های فصلی فروش کتاب را آغاز کرد؛ در این طرح‌ها کتابفروشی‌ها می‌توانند روی فروش کتاب به خریداران تخفیف بدهند و مبلغ تخفیف داده شده را از وزارتخانه دریافت کنند.

در این طرح‌ها که با نام طرح‌های فروش فصلی مشهور شده‌اند، کتاب‌فروشی‌هایی که شرایط لازم را داشته باشند، پس از ثبت نام، می‌توانند کتاب‌های خود را که با شرایط تعیین شده مطابقت داشته باشند به خریداران بفروشند.

پایان پیام

کد خبر : 229479 ساعت خبر : 12:50 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=229479
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات