آتش سوزی دردناک دینارکوه و از بین رفتن درختان

آتش سوزی دردناک دینارکوه و از بین رفتن جنگل های کهن

به گزارش گلونی انجمن زیست محیطی بنار آبدانان در صفحه رسمی خود نوشت: «متاسفانه آتش سوزی مهیبی دینارکوه آبدانان، بخشی زیادی از اکوسیستم گیاهی و جانوری این منطقه زیبای زاگرس در استان ایلام را به نابودی کشاند.

به دلیل وزیدن باد شدید، مهار آتش خیلی کار دشواری بود، که به همت اعضای انجمن زیست محیطی بنار آبدانان انجام شد.

جنگل‌هایی کهن که اولین سد طبیعی در غرب ایران محسوب می‌شود و قدمت آن به هزاران سال قبل برمی‌گردد.

متاسفانه نبود امکانات لازم برای کنترل آتش سوزی، به خصوص تجهیزات هوایی، هر ساله در این فصل، هکتارها جنگل از زاگرس عزیز می‌سوزد و دوستدارانش را داغدار می‌کند.»

آتش سوزی دردناک دینارکوه

نماشای گلونی را دنبال کنید

این اولین بار نیست که جنگل‌ها و مراتع ایران خصوصاً در محدوده زاگرس دچار آتش سوزی می‌شوند و در پی آن بسیاری از زیستگاه‌های جانوری و گونه‌های گیاهی از بین می‌رود.

زیستگاه‌هایی که گونه‌های نادر گیاهی و جانوری را در خود دارند و نه تنها برای حفظ و تکثیرشان تلاش نمی‌شود بلکه رها شده‌اند و برای جلوگیری و مقابله از حوادث اقدامی نمی‌شود.

گفتنی است این جنگل‌ها و مراتع فاقد تجهیزات مناسب و کافی برای مقابله با آتش سوزی هستند و به تدریج قسمت‌های مختلفی از آن می‌سوزد و تاریخ و گذشته‌ای عظیمی را با خود می‌برد.

آتش سوزی که مردم محلی و محیط بانان توانایی مقابله با آن را ندارند و به ناچار همراه دیگر دوستداران محیط زیست شعله‌ور شدن آن را تماشا می‌کنند.

پایان پیام

خرید از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

کد خبر : 231130 ساعت خبر : 12:33 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=231130
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات