آتش سوزی در کوهنجان و تلاش برای اطفای حریق

آتش سوزی در کوهنجان و تلاش برای اطفای حریق

به گزارش گلونی آتش سوزی جنگل‌های زاگرس در مناطق مختلف ادامه دارد و این بار این آتش سوزی در تنگ قشقه، تنگ لای تاریک و کوه‌های کوهنجان شهرستان سروستان استان فارس اتفاق افتاده است.

در روزهای گرم سال خصوصاً در فصل تابستان با توجه به خشک بودن مراتع، احتمال آتش سوزی در جنگل‌های زاگرس بالا می‌رود.

در چند روز گذشته آتش در منطقه فارس زبانه می‌کشد و این ثروت ملی و طبیعی در حال تخریب است.

طبق گفته مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس، عبدالحسین صمدنژاد؛ «از ابتدای سال تا کنون ۱۱۷ مورد آتش سوزی در این استان به ثبت رسیده است. همچنین این اداره در حالی به فعالیت خود ادامه می‌دهد که نه از نیروی کافی و لازم و نه از تجهیزات مورد نیاز در مواقع ضروری برخوردار است.»

آتش سوزی در کوهنجان

نماشای گلونی را دنبال کنید

هر چند که از ابتدای سال گفته شد که برای حضور گردشگران و جلوگیری از آتش سوزی برنامه ریزی شده است، اما آنچه که نتیجه گرفته شده مغایر با این صحبت است.

در حال حاضر با توجه به کمبود امکانات افراد محلی برای اطفای حریق و خاموش کردن آتش پیش قدم شده‌اند و به علت عدم وجود تجهیزات همین افراد هستند که با مشکل مواجه می‌شوند و جان خود را به خطر می‌اندازند.

گفتنی است این آتش سوز‌ی‌ها در مناطق مختلف زاگرس در استان فارس، خسارات جبران ‌ناپذیری به منابع طبیعی وارد کرده است.

این شهر که به لحاظ موقعیت نسبی در دشتی وسیع و در دامنه آخرین ارتفاعات زاگرس جنوبی قرار دارد از آب و هوایی معتدل و کوهپایه‌ای برخوردار است.

کوهنجان از شمال به شهرستان خرامه و از جنوب به بخش خفر شهرستان جهرم و کوار، از غرب به شهرستان شیراز و از شرق به سروستان منتهی می‌گردد و جاده فرعی تنگ وحشی، این بخش را به شهرستان کوار و جاده شیراز- جهرم متصل می‌نماید.

پایان پیام

خرید از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

کد خبر : 231380 ساعت خبر : 11:29 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=231380
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات