۶ نکته که هنگام جابجایی خانه باید به آنها دقت کرد

۶ نکته که هنگام جابجایی خانه باید به آنها دقت کرد

نکاتی وجود دارند که اگر آنها را قبل از اثاث‌کشی و جابجایی خانه به درستی رعایت کنید، با مشکلات و سختی‌های کمتری در حین جابجایی اثاث روبرو خواهید بود.

به شما توصیه می‌کنیم این نکات را جدی بگیرید؛ اگر برای اولین بار است که قصد جابجایی دارید، این موارد را آویزه گوش کنید و اگر برای بارها تجربه جابجایی اثاث را دارید، می‌توانید به این لیست، نکات دیگری را هم اضافه کنید.

۱- لیستی از وسایل تهیه کنید

بله، به زمان اسباب‌کشی نزدیک می‌شوید و هر لحظه ممکن است استرس و نگرانی بیشتری را تجربه کنید. اما برای جلوگیری از این وضعیت، کاغذ و قلمی بردارید و کارهایی را که برای اسباب کشی نیاز دارید مشخص کنید.

وسایل را دسته‌بندی کنید: ظروف بسیار مختلف، مواد غذایی خشک، مواد غذایی یخچال، فرش‌ها و موکت‌ها، دکوری‌ها، لباس‌ها، مبلمان و تخت و کمد.

به این ترتیب مشخص می‌کنید که به چه وسیله‌ای برای حمل کردن اسباب اثاثیه نیاز دارید: وانت، نیسان و یا خاور. همچنین این لیست به شما کمک می‌کند تعداد کارتن، روزنامه و نایلون مورد نیاز برای بسته‌بندی کردن را تخمین بزنید.

۲- وسایل مورد نیاز برای جابجایی را تهیه کنید

پس از تهیه لیست و تخمین وسایلی که برای جابجایی نیاز دارید، به سراغ خرید کارتن، روزنامه، نایلون و هر مورد دیگری که برای جابجایی نیاز دارید، بروید.

به طور معمول پیدا کردن تعداد مناسبی از کارتن‌هایی که نیاز دارید، بیش از هر چیز دیگر زمان نیاز دارد.

در حال حاضر، بسیاری از شرکت‌های خدماتی که باربری ارائه می‌دهند، انواع کارتن و وسایل اسباب‌‌کشی را ارائه می‌دهند و می‌توانید به طور مستقیم از خود آنها بخواهید تا تمام کارهای اسباب‌کشی و جابجایی اثاث شما را انجام دهند.

اما همچنین شرکت‌های دیگری هم وجود دارند که برای خرید کارتن کمک می‌کنند و انواع کارتن‌های تمیز و با کیفیت را در درب منزل شما تحویل می‌دهند. پس از تحویل کمدها، سعی کنید کف تمام کارتن‌ها را با چسپ پنج سانتیمتری محکم کنید.

۳- بسته‌بندی را شروع کنید

اثاث کشی
اثاث کشی

برای انجام بسته‌بندی تلاش کنید از اعضای خانواده و یا دوستانتان کمک بگیرید. این کار به شدت وقت‌گیر و طاقت‌فرساست.

برای آغاز بسته‌بندی به سراغ مواردی بروید که تا روز اسباب‌کشی کمتر به آنها نیاز دارید و به تدریج که به روز جابجایی اثاث نزدیک می‌شوید، لوازمی مانند مواد غذایی و ظرف و ظروف آشپزخانه را بسته‌بندی کنید.

اگر از افرادی هستید که مایلید همه وسایل را در سریع‌ترین زمان ممکن بسته‌بندی کنند، بنابراین سعی کنید مقداری از وسایل مورد نیاز خود را تا روز اسباب‌کشی خارج از بسته‌بندی نگاه دارید و باقی موارد را به طور کامل بسته‌بندی کنید.

در بسته‌بندی ظروف شکستنی به میزان زیادی دقت کنید؛ آنها را به طور کامل روزنامه‌پیچ کنید و سپس درون کارتن قرار دهید.

سعی کنید هیچ جایی از کارتن خالی نماند و اگر امکان گذاشتن ظرف دیگری در آن نیست، فضای خالی را با روزنامه مچاله شده بپوشانید. همچنین می‌توانید از این روش‌های کامل‌تر نیز کمک بگیرید.

درب کارتن‌ها را به طور کامل ببندید و با چسپ پنج سانتیمتری محکم کنید. این‌کار بسیار مهم است، چرا که اگر درب آنها باز باشد، احتمال ریختن وسایل و یا گم شدن‌شان در حین اسباب‌‌کشی وجود دارد.

به طور حتم شما هم در فیلم‌ها و سریال‌ها دیده‌اید که روی کارتن‌های اثاث‌کشی، کلمه‌ای نوشته می‌شود که مشخص کننده محتویات داخل آن است. شما نیز اینکار را انجام دهید تا در زمانی که قصد باز کردن جعبه‌ها را داشتید، متوجه شوید چه کارتنی را باید باز کنید.

همچنین کارتن کتاب‌ها را از انواع با کیفیت مناسب انتخاب کنید و اگر می‌توانید تمام کف آن را با چسپ بپوشانید، چرا که به طور معمول وزن کتاب‌ها زیاد است.

۴- روی مبلمان و فرش‌ها را بپوشانید

اگرچه به طور معمول اتوبارها وسایل محافظت از اثاثیه منزل را دارند، اما هنگام جابجایی خانه برای احتیاط مبلمان، کمد، میز و پایه صندلی‌ها را با نایلون‌های مخصوص و یا ملافه‌های کهنه بپوشانید تا در حین حمل و نقل، کمتر آسیب ببینند و یا کثیف شوند.

همچنین برای جابجایی بهتر فرش‌ها و موکت‌ها، آنها را لوله کنید و با طناب‌های محکم ببندید و در نهایت با نایلون و ملافه بپوشانید. اگر خانه جدید شما نیاز به نقاشی ساختمان و رنگ آمیزی دیوارها دارد این کاورها را تا پایان پروژه بر روی وسایل نگه دارید.

۵- از اتوبارهای مطمئن درخواست دهید

باربری مناسب برای اسباب کشی
باربری مناسب برای اسباب کشی

سعی کنید از اتوبارها و باربری مناسب برای اثاث‌کشی درخواست دهید. برای اینکه از کیفیت کار آنها مطمئن شوید چند نکته را در نظر بگیرید:

انواع وب سایت خدمات باربری و شرکت‌هایی که خدمات منزل ارائه می‌دهند را جستجو و مقایسه کنید.

در سایت خدمات باربری، نظرات دیگر کاربرانی که از خدمات اسباب اثاثیه منزل استفاده کرده‌اند را بخوانید.

به طور کامل از پشتیبانی شرکت خدماتی، شرایط جابجایی اثاث را جویا شوید و قیمت‌های مختلف را با توجه به شرایط خود مشخص کنید.

مطمئن باشید تعرفه‌های قیمتی که برای جابجایی اثاثیه منزل ارائه می‌دهند، براساس مصوباتی است که در سازمان حمل و نقل و باربری مشخص شده است.

و به این ترتیب برای روز مورد نظر، از یکی از این شرکت‌های اتوبار و باربری بخواهید در محل حاضر شوند.

۶- برای روز اسباب کشی آماده باشید

برای جابجایی خانه و روز اسباب‌کشی سعی کنید کف خانه را برای انتقال وسایل آماده کنید.

از پادری‌های مناسب برای درب ورودی خانه استفاده کنید تا در حین انتقال وسایل کف زمین کمتر کثیف شود.

همچنین سعی کنید مبلمان و وسایل سنگین را روی کف زمین نکشید، مگر آنکه از پدهای مبلمان استفاده کنید که به زیر پایه‌های آنها وصل می‌شود. در نهایت افرادی که برای انتقال وسایل آمده‌اند را راهنمایی کنید تا ابتدا وسایل سنگین و پس از آن لوازم سبک‌تر را انتقال دهند.

به این ترتیب، مرحله اول و اصلی اسباب‌کشی به پایان خواهد رسید و پس از آن باید در خانه جدید بسته‌ها را باز کنید. و در نهایت آنها را در سر جای خود بگذارید.

پایان پیام

آگهی در گلونی

کد خبر : 231762 ساعت خبر : 4:32 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=231762
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات