نامه های سیمین دانشور به جلال آل احمد و بیان مسائل زوج نویسنده

نامه های سیمین دانشور به جلال آل احمد و بیان مسائل زوج نویسنده

به گزارش گلونی سیمین دانشور در همان روزهای اولیه مهاجرت تحصیلی کوتاه‌مدتش به آمریکا در نامه‌ای برای همسرش، جلال آل‌احمد، می‌نویسد: «جلال عزیزم حالا دیگر کاملاً غربت را حس می‌کنم.»

سیمین در مجموعه نامه‌هایش این سوال را در مخاطب بر می‌انگیزاند که؛ نامه یعنی چه؟ یعنی برایم بنویس تا از این حجم گسترده غربت، دوری و دلتنگی سر سلامت به بیرون آورم یعنی «موقع را غنیمت شمردم که خود را یادآورت بکنم» و «وقتی به تو بنویسم انگار با تو حرف می‌زنم».

کتاب «نامه‌های سیمین دانشور و جلال آل‌احمد» به کوشش مسعود جعفری مجموعه نامه‌های این دو داستان‌نویس مشهور ایرانی است.

زوجی که هر از چندگاهی دوره‌هایی از دوری را تجربه می‌کنند و برای هم می‌نویسند تا خود را یادآور شوند، از روزگارشان بگویند و به نامه‌ای این فاصله‌ها را بردارند.

نامه های سیمین دانشور به جلال آل احمد را آنلاین مطالعه کنید

این دوری پیش آمده در زندگی سیمین و جلال فرصتی برایشان ایجاد می‌کند تا قهر و آشتی‌های خود را بازنگری کنند، اما وضعیت طوری پیش می‌رود که سیمین اعتراف می‌کند؛ مشکلات میان زن و شوهر تعدیل می‌شود، اما کاملاً حل نمی‌شود.

علاوه ‌بر گله‌های پیش آمده، نامه‌ها شامل اطلاعاتی از وضع زندگی این دو تن در دو دیار متفاوت و احوال روحی و شخصی این دو است.

حین خواندن کتاب، چه مواقعی که سیمین از زمان‌بندی پروازهایش یا واحدهای درسی‌اش می‌گوید، چه زمان‌هایی که گله‌‌مند، خسته و ناامید است دلتنگی درمیان تک‌تک واژه‌های او نمایان و آشکار است. دلتنگی‌ای که گاهی با عجز و پشیمانی همراه است.

مجموعه نامه‌های سیمین و جلال را نشر نیلوفر در چند کتاب چاپ کرده‌ است.

هر کتاب مختص یک دوره خاص از فراق این زوج است و جلد اول مشخصاً به سال مهاجرت سیمین به آمریکا اختصاص دارد و مستقیماً زیر نظر شخص سیمین دانشور جمع‌آوری شده و آیینه تمام‌نمای سیر رابطه و زندگی دو نویسنده ایرانی در سال‌های ازدواجشان است.

پایان پیام

نویسنده: کیمیا قنبری

خرید از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

کد خبر : 231919 ساعت خبر : 11:06 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=231919
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات