وعده ۱۴ میلیون واکسن وزیر بهداشت عملی نشد

وعده ۱۴ میلیون واکسن وزیر بهداشت عملی نشد

به گزارش گلونی چالش‌های مسیر واکسیناسیون کرونا در ایران تمامی ندارد.

این در حالی است که بر اساس جدیدترین آمار وبگاه «Our world in data» تاکنون بیش از یک میلیارد و ۹۸۰ میلیون دوز واکسن کرونا در سراسر جهان تزریق شده‌ است.

و خبرها از لغو اجبار ماسک زدن در ایتالیا از چهار روز دیگر و رکوردشکنی ترکیه با تزریق بیش از ۲۹ میلیون و ۴۲۵ هزار دوز واکسن و قرار گرفتن در رتبه دهم کشورهای دارای بیشترین آمار واکسینه شدگان کرونا، می‌گویند.

آن‌طور که آمارهای رسمی ستاد کرونا می‌گوید، تا ۳۱ خرداد ماه، در کشور فقط ۴ میلیون و ۳۹۹ هزار و ۴۰۳ نفر دوز اول واکسن کرونا و ۹۳۶ هزار و ۳۵۰ نفر نیز دوز دوم را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۵ میلیون و ۳۳۵ هزار و ۷۵۳ دوز رسیده است.

تصاویر سرگردانی سالمندان ایران برای تزریق دوز دوم واکسن در حالی منتشر می‌شود که واکسیناسیون زیر هفتاد سال هنوز آغاز نشده است.

وعده ۱۴ میلیون واکسن وزیر بهداشت عملی نشد

ساده‌ترین برداشت از این اعداد و ارقام و خبرها این است که نباید چندان به وعده مسئولان بهداشتی کشور خوشبین بود.

سعید نمکی روز یکشنبه ۲۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ با اعلام خبر رسیدن محموله‌های جدید واکسن گفته بود: «گروه هدف اول که افراد بالای ۶۰ سال و بیماران خاص و صعب‌العلاج و حدود ۱۳ تا ۱۴ میلیون نفری و عامل اصلی بستری و مرگ و میر هستند را تا اواخر خرداد و اوایل تیر واکسینه می‌کنیم و بعد سراغ بقیه گروه‌ها می‌رویم».

آنطور که جناب وزیر وعده داده بود واکسیناسیون کرونا باید برای همه گروه‌های هدف طبق سند ملی واکسیناسیون دنبال می‌شد و آن طور که اعلام شده بود دست کم ۱۳ میلیون نفر تا پایان بهار واکسینه می‌شدند.

اما امروز اول تیرماه است و آمار رسمی واکسینه شدن هموطنان، کمتر از نصف میزان وعده داده شده مسئولان بهداشت کشور نیست.

چالش واکسیناسیون کرونا که به جای خود، اما به نظر می‌رسد وقت آن رسیده است که مسئولان کشو در حوزه‌های مختلف از دادن وعده سر خرمن و تعهدهایی که از پس عملی کردنشان بر نمی‌آیند و هزار اما و اگر بر سر راه عملی شدنش وجود دارد، دست بردارند.

شاید انتظار وزیر این بوده است که واکسن کوواکس و واکسن چین و… سر موقع می‌رسد و چنین وعده‌ای داده است.

اما حالا می‌دانیم واکسن‌ها نرسیده است و بازی با اعتماد عمومی به مراتب از تعویق و دست‌انداز در مسیر واکسیاسیون کرونا خطرناک‌تر است.

پایان پیام

 نویسنده: آرزو قدوسی

خرید از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

کد خبر : 232073 ساعت خبر : 8:09 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=232073
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات