جزئیات تعطیلی ها و اعمال محدودیت ها در تعطیلات آتی اعلام شد

جزئیات تعطیلی ها و اعمال محدودیت ها در تعطیلات آتی اعلام شد

تعطیلات در راه است اما جان هر کسی که دوست دارید در پیک کرونا به سفر نروید!

به گزارش گلونی تعطیلات عید قربان و عید غدیر در راه است، و هم‌زمانی این تعطیلات با روزهای تابستان و پیش از آغاز ماه محرم، بسیاری از مردم را به فکر برنامه‌ریزی برای سفر انداخته است.

روشن است که وزارت بهداشت و قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا، بدون توجه و همکاری مردم، در کنترل و مهار پیک تازه این ویروس، کاری از پیش نخواهد برد.

گفته می‌شود کرونای دلتا کودکان و حتی برخی از آنها که واکسینه شده‌اند را نیز گرفتار کرده است‌. بنابراین محدودیت‌های اعلام شده در روزهای پیش رو باید مورد توجه قرار گرفته و موازین بهداشتی، به شکل جدی‌تری رعایت شود.

آمار فوت ناشی از ویروس بار دیگر به بالای ۲۰۰ نفر در روز رسیده و مرگ حدود ۹۰ هزار نفر از هموطنان‌مان از آغاز همه‌گیری، نشان می‌دهد که این ویروس با هیچ‌کس شوخی ندارد.

کرونا در کمین همه کسانی است که این ارقام هولناک را جدی نمی‌گیرند و بدون ماسک و رعایت شیوه‌نامه‌ها به سفر می‌روند یا مهمانی و عروسی و تجمع برگزار می‌کنند.

با توجه به افزایش آمار ابتلا و مرگ‌ومیر ناشی از ابتلا به کرونا قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا، جزئیات تعطیلی‌ها و اعمال محدودیت‌ها در ۶ روز آینده را به صورت زیر اعلام کرده است:

اعمال محدودیت‌ها از ساعت ۱۸:۰۰ روز دوشنبه مورخ ۲۸-۴-۱۴۰۰ شروع و تا ساعت هفت صبح روز دوشنبه ۴-۵-۱۴۰۰ ادامه خواهد داشت.

خروج خودروهای شخصی، با پلاک استان‌های تهران و البرز و ورود خودروهای شخصی با پلاک‌های دیگرشهرها به تهران و البرز ممنوع است.

سفر از/ به کلیه شهرهای دارای وضعیت قرمز کرونایی سراسر کشور، مطلقاً ممنوع است.

عوامل نیروی انتظامی و پلیس راهنمایی‌ و‌ رانندگی، به منظور جلوگیری از تردد خودروها به صورت محسوس و نامحسوس، نسبت به تشدید کنترل‌ها در مبادی اصلی و فرعی ورودی و خروجی به مقاصد دو استان اقدامات لازم را معمول می‌نمایند.

خودروهای شخصی دارای پلاک این دو استان، چنانچه برای خروج مراجعه نمودند، عودت و در صورت عدم تمکین، علاوه بر اعمال قانون، عودت می‌گردند.

نیروی انتظامی و فرمانداری‌ها در فاصله زمانی یاد شده در بند (۱) ازصدور مجوز تردد غیر اضطراری تعریف شده قبلی، مطلقاً خودداری می‌کنند و تمامی مجوزهای صادره قبل از این مصوبه، غیر قابل استفاده و باطل اعلام می‌گردد.

وزارت راه و شهرسازی؛ حداکثر همکاری‌های لازم را برای کنترل مسیرها و مسدود نمودن محورهای مورد درخواست نیروی انتظامی و پلیس راهنمایی و رانندگی به عمل می‌آورد.

استانداران و فرمانداران سراسر کشور، به فوریت ضمن تشکیل جلسات استانی و شهرستانی ستاد مدیریت بیماری کرونا و اعمال مقررات محدودیت‌های کرونایی، بر اساس رنگ‌بندی هر شهرستان، از صدور هر گونه مجوز برای ورود خودروهای شخصی به تهران و البرز خودداری کنند.

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ضمن اطلاع‌رسانی مستمر از وضعیت شیوع و بروز بیماری و دادن هشدارهای لازم به مردم، تلاش نماید؛ تا مردم ضمن رعایت پروتکل‌های بهداشتی، از هرگونه تجمع و عدم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی اجتناب ورزند.

بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران؛ سریعاً به کلیه بانک‌های عامل در سطح استان های البرز و تهران ابلاغ می‌نماید؛ تا ضمن افزایش حداکثری خدمات غیر حضوری بانکی، نسبت به تعطیل نمودن تمامی شعبه‌های بانک‌ها در این دو استان، در بازه زمانی اعلامی، اقدام شود.

ضمن یادآوری مجدد محدودیت‌های اعمالی در خصوص اصناف و مشاغل بر اساس طرح جامع محدودیت ها و متناسب با رنگ بندی شهرهای مختلف کشور و در اجرای مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا با عنوان «تشدید اعمال محدودیت‌ها در شهرهای قرمز» تعطیلی مشاغل با نظارت اتاق اصناف رستوران ها و قهوه خانه‌ها (به استثنای فعالیت‌های بیرون بر)، تالارهای پذیرائی، سالن‌های سینما و تأتر، پاساژها و بازارهای سربسته، استخرهای سرپوشیده و باشگاه‌های بدنسازی شهربازی‌ها و باغ وحش‌ها، نمایشگاه‌های عمومی و تخصصی، در همه شهرهای قرمز کشور در سراسر کشور، مورد تأکید قرار می گیرد.

پایان پیام

گزارشگر: آرزو قدوسی

خرید از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

کد خبر : 236524 ساعت خبر : 8:19 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=236524
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات