لاشه خرس شاهیوند به موزه تاریخ طبیعی برای تاکسیدرمی داده شد

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان از تلف شدن خرس زخمی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از ایسنا، مهندس مهرداد فتحی بیرانوند بیان کرد: متأسفانه خرس زخمی که در منطقه شاهیوند توسط این اداره کل برای مداوا به منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم‎آباد انتقال داده شده بود تلف شد.

وی اضافه کرد: این حیوان به علت کهولت سن و بیماری وضعیت جسمانی وخیمی داشت که به علت ضعف قوا تحمل بیهوشی را نداشت و به همین دلیل جراحی نشد.

فتحی بیرانوند ادامه داد: لاشه این خرس برای استفاده به موزه تاریخ طبیعی برای تاکسیدرمی تحویل داده شد.

لازم به ذکر است این خرس در چند روز گذشته به علت گرسنگی به روستاهای نزدیک منطقه شاهیوند که نزدیک محل زندگی او بود وارد شده بود.

پایان پیام

خرس‌ها

خرس‌ها پستاندارانی هستند که در خانواده Ursidae جای می‌گیرند. خرس‌ها به فروراسته‌ی سگ واران تعلق دارند و نزدیک‌ترین خویشاوندانشان خوک‌های دریایی هستند. هرچند فقط ۸ گونه خرس وجود دارد اما پراکنش جغرافیایی وسیعی دارند و در زیستگاه‌های متنوعی از قطب شمال گرفته تا برخی نقاط نیمکره جنوبی سکونت دارند. خرس ها در قاره های آمریکای شمالی، آمریکای جنوبی، اروپا و آسیا دارای پراکندگی هستند. خرس ها ممکن است در روز و یا در شب ها فعالیت داشته باشند و تقریبا در اکثر مواقع به استثنای زمان تولید مثل و هنگام نگهداری از توله ها زندگی انفرادی دارند. خرس ها معمولا حفره ها و غارها را به عنوان پناهگاه انتخاب کرده و عموما در فصل سرد به خواب زمستانی می روند. خواب زمستانی خرس ها ممکن است تا صد روز به درازا بیانجامد.

خرس ها در حال حاضر در ۶۰ کشور زندگی می کنند و اغلب در نیمکره شمالی و در قاره های آسیا، اروپا و آمریکای شمالی تراکم بیشتری دارند. خرس عینکی یا “خرس آند” یک استثنا بوده و فقط در نیمکره جنوبی و در اطراف رشته کوه های آند در آمریکای جنوبی یافت می شود. خرس آفتاب گونه ای خرس است که در جنوب شرقی آسیا و در هر دو نیمکره زیست می کند و خرس اطلس به عنوان زیرگونه ای از خرس قهوه ای در شمال آفریقا پراکندگی داشته و در سال ۱۸۷۰ میلادی منقرض شده است.

کد خبر : 2379 ساعت خبر : 10:03 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=2379
اشتراک در نظرات
اطلاع از
1 دیدگاه
چیدمان
اولین نظرات آخرین نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات

هرگز دیده نشده که حیوان زخمی که به سازمان محیط زیست مربوطه انتقال داده شده باشه نجات پیدا کرده باشه در هر صورت دامپزشک ها عاجز هستن از نجات حیوان زخمی. و همیشه یک جواب دارن حیوان به دلیل کهولت سن و یا داشتن ضایعه نخاعی با مرگ بدون درد خلاص شد

یک مورد و فقط مثال بزنید که بعد از جابجایی مداوا شده باشه فقط یک مورد و مثال بزنید

فقط دم مرگ حیوان و با جابجایی زجرکش میکنید بزارید به درد خودشون بمیرن کاری نکنید لطفا