آزادراه خرم آباد بروجرد افتتاح شد

آزادراه خرم آباد بروجرد افتتاح شد

در مراسمی با حضور وزیر راه و شهرسازی، قطعات ۲، ۳ و ۴ آزادراه خرم‌آباد- اراک، حد فاصل خرم‌آباد- بروجرد افتتاح شد.

به گزارش گلونی به نقل از خبرنگار مهر، بعدازظهر امروز دوشنبه در مراسمی با حضور محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی، سردار هوش‌السادات فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا، استاندار لرستان و جمعی از مسئولان کشوری و استانی، قطعات ۲، ۳ و ۴ آزادراه خرم‌آباد- اراک، حد فاصل خرم آباد- بروجرد افتتاح شد.

سردار سرتیپ پاسدار سیدحسین هوش‌السادات فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) در این رابطه با اعلام اتمام قطعه ۲، ۳ و ۴ آزادراه اراک- خرم‌آباد اظهار داشت: «این پروژه به صورت ۶ خطه شامل سه خط رفت و سه خط برگشت، به طول ۱۳۴ کیلومتر و عرض ۳۵ متر طراحی و اجرا شده است که اتصال بین آزادراه اراک- سلفچگان- ساوه و خرم‌آباد- پل زال را برقرار می‌کند و در فاز نخست، ۶۷ کیلومتر آن حدفاصل بروجرد تا خرم‌‌آباد بهره‌برداری می‌شود».

آزادراه خرم آباد بروجرد افتتاح شد

سردار هوش‌السادات گفت: «با احداث این آزادراه، علاوه بر افزایش شاخص‌های ایمنی جاده‌ای، سرعت تردد نیز از ۸۰ کیلومتر به ۱۱۰ کیلومتر افزایش می‌یابد و انتظار می‌رود پس از تکمیل، روزانه حدود ۱۵ هزار وسیله نقلیه در آن تردد داشته باشند و گره‌های ترافیکی در محدوده شهرهای اراک، بروجرد و خرم‌‌آباد رفع گردد و از تداخل تردد شهری و برون‌شهری این منطقه جلوگیری شود».

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) خاطرنشان کرد: «کاهش طول مسیر به میزان ۳۰ کیلومتر و کاهش ۴۵ دقیقه‌ای مسیر باعث می‌شود تا این آزادراه در حوزه ترانزیت کالا و اتصال کریدورهای شمالی کشور به بندر امام‌خمینی (ره) نقش ویژه‌ای ایفا کند».

وی اظهار داشت: «۴ رشته تونل سه خطه جمعاً به طول ۷.۵ کیلومتر در آزادراه خرم‌‌آباد- بروجرد اجرا شده که از ویژگی‌های منحصر به فرد آن، احداث دو رشته تونل رفت و برگشت، جمعاً به طول ۶۱۸۰ متر، به عنوان بزرگ‌ترین تونل سه خطه آزادراهی کشور است که نقش میانبر را در مسیر بروجرد به خرم‌آباد ایفا می‌کند».

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) گفت: «این تونل‌ها با دارا بودن پارکینگ‌های توقف اضطراری و تجهیز به تمامی سامانه‌های الکترونیکی هدایت ترافیک، تهویه و اطفای حریق، سطح بالایی از ایمنی ترافیکی را ایجاد کرده‌اند».

سردار هوش‌السادات با تشکر از همکاری وزارت راه و شهرسازی به عنوان کارفرمای این پروژه افزود: «پروژه آزادراه اراک- خرم‌ آباد با همکاری شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور به نمایندگی از وزارت راه و شهرسازی و قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) به صورت مشارکت ۶۰ درصد به ۴۰ درصد اجرا شده و بازگشت سرمایه طی یک دوره ۲۰ساله پیش‌بینی شده است».

بر اساس این گزارش، قطعه دیگر این پروژه آزادراهی در حد فاصل بروجرد- اراک نیز توسط قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا اجرا خواهد شد.

پایان پیام

خرید از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

کد خبر : 238946 ساعت خبر : 11:41 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=238946
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات