روزهای سیاه کرونایی و وضعیت پروتکل ها

روزهای سیاه کرونایی و وضعیت پروتکل ها

به گزارش گلونی سیاه‌ترین روز کرونا در ایران با ۶۸۴ فوتی در روز گذشته رقم خورد و این در شرایطی است که فرآیند واکسیناسیون به کندترین شکل ممکن و با توزیع عجیب و غریب واکسن در استان‌ها و همچنین کمترین میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی ادامه دارد.

هرچند مجموع واکسن‌های تزریق شده کرونا در دو نوبت به بیش از ۲۲ میلیون و ۵۰۰ هزار دوز در کشور رسیده، اما هنوز حدود ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر در کشور هر دو دوز واکسن را تزریق کرده‌اند.

وضعیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور به کمترین حد رسیده که در واقع این میزان حدود ۳۹ درصدی هیچ فایده‌ای ندارد.

روزهای سیاه کرونایی

نکته قابل توجه اینکه رعایت پروتکل‌های بهداشتی به معنی فاصله‌گذاری فیزیکی، استفاده از ماسک، تهویه مناسب، عدم حضور در تجمع‌ها و مکان‌های سربسته و همه اصول بهداشتی است.

ولی بسیاری از افراد و حتی مسئولان توجهی به این موارد نداشته و با اکتفا به جمله «پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کردیم»، از تمام این اصول بهداشتی به راحتی عبور می‌کنند.

همه این‌ها در شرایطی است که بر اساس آمارهای رسمی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تعداد مرگ‌ها به علت ابتلا به کووید ۱۹ به بیش از ۱۰۲ هزار نفر در کشور رسیده و با توجه به افزایش موارد سرپایی و بستری در هفته اخیر، به نظر نمی‌رسد که فوتی‌های روزانه به این زودی‌ها مسیر نزولی را طی کند.

تنها راه و در واقع بهترین راه در این مسیر، بهداشت و پیشگیری است و در مسیر پیشگیری چیزی جز واکسیناسیون نمی‌تواند سد محکمی در برابر وضعیت وخیم بیماری کووید ۱۹ یا فوت به علت این بیماری باشد.

این روزها که وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مجلس شورای اسلامی در حال محک خوردن برای رای اعتماد است، نگاه همه به برنامه‌های اوست تا ببینیم چه شیوه متفاوتی برای مدیریت کرونا در بخش بهداشت و درمان در پیش خواهد گرفت.

در رشت سینوفارم نیست مراجعه نفرمایید

پایان پیام

نویسنده: امیر پروسنان

خرید از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

کد خبر : 242031 ساعت خبر : 5:52 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=242031
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات