۸۰ درصد آتش سوزی جنگل کردکوی مهار شد

۸۰ درصد آتش سوزی جنگل کردکوی مهار شد

به گزارش گلونی آتش‌سوزی جنگل کردکوی در استان گلستان از سه روز گذشته آغاز شده و تا کنون با همراهی ۳۵۰ نفر از نیروهای مردمی و امدادی با بهره‌گیری از حداکثر توان ممکن، ۸۰ درصد آن مهار شده است.

از عواملی که باعث گستردگی آتش شد، می‌توان به نبود تجهیزات و عدم دسترسی به موقع به بالگرد اشاره کرد.

رئیس سازمان جنگل‌ها و مراتع و آبخیزداری کشور در این خصوص بیان کرد: «اگر بالگرد در منطقه حضور داشته باشد می‌توان در بهترین زمان ممکن جلوی گسترش حریق را گرفت.»

این در حالی است که با گسترش آتش و افزایش سرعت باد، کار اطفای حریق با مشکل روبه‌رو شد و مه‌آلود بودن منطقه از پرواز بالگردها، جلوگیری کرد.

نماشای گلونی را دنبال کنید

براساس برآوردهای اولیه تاکنون بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ هکتار از این منطقه دچار حریق شده است.

از طرفی طبق گفته مسعود منصور، آتش در سه بخش سطحی، تنه‌ای و تاجی بود که جزو دسته حریق خطرناک قرار می‌گیرد و مانع ورود نیروهای انسانی به منطقه می‎‌شود.

وی همچنین خواستار افزایش تعداد تانکر آبرسان و بازسازی تجهیزات اطفای حریق در این منطقه شد و  اظهار امیدواری کرد که با تامین آب و نیروی انسانی تازه نفس، هر چه زودتر این حریق را مهار کنند.

او در خصوص علت وقوع آتش‌سوزی در این منطقه افزود: «با توجه به دستگیری باند قاچاق چوب در منطقه به احتمال زیاد عامل انسانی علت بروز این حادثه است.»

با وجود آنکه امسال در سطح کشور بیش از ۳۴ نفر در رابطه با آتش‌سوزی عمدی در جنگل‌ها دستگیر شده‌اند، همچنان بیش از ۹۵ درصد آتش‌سوزی‌ها عامل انسانی دارند که به صورت عمدی یا غیر عمدی باعث سوختن منابع طبیعی می‌شوند.

وی ادامه داد: «منطقه از طریق دوربین‌های نظارتی در حال پایش است تا عوامل بروز آتش‌سوزی شناسایی و معرفی شوند و از دستگاه قضایی انتظار داریم در مواردی که آتش‌سوزی عمدی به اثبات رسیده، مجازات بازدارنده‌ای اعمال شود تا دیگر شاهد چنین مواردی نباشیم.»

رییس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: «با توجه به آتش‌زا بودن مناطق جنگلی گلستان، نیاز است تا حداقل یک بالگرد به این استان اختصاص داده شود و حداقل تا پایان پاییز در منطقه حضور داشته باشد.»

پایان پیام

گزارشگر: سارا ملاعباسی

خرید از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

کد خبر : 246529 ساعت خبر : 8:33 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=246529
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات