پاکستان تشنه به رسمیت شناخته شدن طالبان است

پاکستان تشنه به رسمیت شناخته شدن طالبان است

به گزارش گلونی در لایو یکشنبه ۱۱ مهرماه محمدحسین جعفریان گفت:

پریشب در ولسوالی رخه نیروهای مقاومت کمینی علیه طالبان زده‌اند که از تلفات دقیق طالبان اطلاعات موثق ندارم. در کاپیسا و چاریکار هم چند عملیات شده است، ولی طالبان داعش را متهم کرده و از ورود خبرنگارها هم ممانعت به عمل می‌آورد.

شاهدان عینی خبر از دستگیری جوانان پنجشیری و شمالی در کابل می‌دهند. در منطقه ده‌سبز در شمال کابل هم طالبان وابسته به شبکه حقانی، طالب‌های محلی ده‌سبز را خلع سلاح کرده‌اند. اختلاف بین طالبان حقانی و طالبان بومی و به ویژه فارسی‌زبان دیگر مناطق افغانستان ادامه دارد.

مسعود اندرابی، وزیر داخله دولت اشرف غنی گفته: «کشور را حمدالله محب، مشاور امنیتی اشرف غنی و پاکستان به خلیل حقانی تسلیم کرد». به گفته مسعود اندرابی: «محب چندین بار به ملاقات با خلیل حقانی دعوت شده، ولی در نهایت ترجیح داده کار را به صورت تلفنی پیش ببرد. چند روز پیش هم محب در ابوظبی با رئیس ارتش پاکستان ملاقات داشت و در این ملاقات رئیس ارتش پاکستان از محب قدردانی و تشکر کرده بود که کابل را با کمترین درگیری تقدیم نیروهای حقانی و پاکستان کرده است.»

اما این انتقاد وجود دارد که امثال مسعود اندرابی و بسم‌الله‌خان و امرالله صالح که در کنار اشرف غنی بوده، چطور از خیانت غنی و تسلیم کشور به طالبان اطلاع نداشته و الآن این حرف‌ها را می‌زنند؟ این افراد باید محاکمه و بازخواست شوند به خاطر وضعی که برای مردم افغانستان ایجاد کرده‌اند.

نماشای گلونی را دنبال کنید

امروز در یکی از رسانه‌های انگلیسی اعلام شد که برخی از افسران ارتش انگلستان درباره زن‌هایی که جزو نیروهای رزمی ارتش افغانستان بوده‌اند، هشدار داده که ممکن است اعدام شده باشند و یا بشوند.

اخباری از ارسال گردان‌های انتحاری طالبان به مرز افغانستان و تاجیکستان به گوش رسیده و تاجیکستان نیز ارتش خود را در مرز مستقر کرده است. طالبان به تاجیکستان هشدار داده که در امور داخلی افغانستان دخالت نکند.

احمدالله وثیق از سخنگویان طالبان وعده داده که اردوگاهی در استان زابل با نظارت بخش اطلاعات ارتش پاکستان تأسیس شده و در آنجا نیروهایی برای اهداف خاص و حضور در قطعه سرخ طالبان تربیت می‌شوند.

از بدخشان خبرهایی ضد و نقیضی رسیده که در منطقه کوهستان درگیری‌هایی بین نیروهای مردمی و طالبان رخ داده و بخش‌هایی از منطقه کوهستان به دست نیروهای مردمی افتاده که هنوز این اخبار تأیید نشده است.

درگیرهایی بین خود طالبان در مناطق آبشار و انابه و شتل گزارش شده است. تعدادی از فرماندهان قطعه سرخ طالبان نیز آسیب دیده و تعدادی از سلاح و مهمات‌شان نیز به دست نیروهای مخالف آنها افتاده است.

گفته می‌شود در ولسوالی پریان به جز جاده اصلی که از بازارک به پریان وصل می‌شود، باقی مناطق عملا دست طالبان نیست.

عمران‌خان، رئیس‌ جمهور پاکستان امروز گفته بود آمریکا دیر یا زود طالبان را به رسمیت می‌شناسد. به نظر می‌رسد پاکستان بسیار تشنه به رسمیت شناخته شدن طالبان است و فقط جرئت ابراز آن را ندارد.

صوت لایو یکشنبه ۱۱ مهرماه

دانلود کنید

سایر اخبار مربوط به افغانستان را بخوانید

پایان پیام

خرید از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

کد خبر : 248380 ساعت خبر : 8:06 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=248380
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات