سیلی یا پس گردنی

سیلی یا پس گردنی

به گزارش گلونی در برخی موقعیت‌های حساس، انتخاب بین پس‌گردنی یا چَک از انتخاب‌ بین کاندیداهای ریاست‌جمهوری هم سخت‌تر می‌شود.

مسئولی به تازگی از مقام خود کنار گذاشته شده و شخص دیگری را جایگزین ایشان کردند.

قطعاً هر کدام از این دو مسئول بزرگوار دوستان و آشنایانی برای خود دارند که احتمالاً از دوستان و آشنایان آن یکی خوش‌شان نمی‌آید.

البته این خوش نیامدن‌ها در کشور ما آنقدر کمیاب و حتی نایاب است که قابل ذکر نیست.

در واقع همه ما در هر مسئله‌ای با هم اختلاف داشته باشیم، هرگز صلح و صفا و صمیمیت بین ما کم نمی‌شود.

نمونه این مهربانی‌ها را در رانندگی، انواع صف‌‌های تشکیل شده برای دریافت مرغ، تخم‌مرغ، واکسن، حتی صف دستشویی بین‌ راهی شاهد هستیم.

اما در کشورهای آن طرف شاهد هستیم که هر از چند گاهی حتی در مجلس‌شان هم کتک‌کاری می‌کنند و هیچ حرمتی را نگه نمی‌دارند.

خوشبختانه شاهد اتفاقات این‌چنینی در کشورمان نیستیم اما خوب آدمیزاد است دیگر؛ گاهی آمپرش می‌چسبد به سقف و در مراسم معارفه می‌زند درِ گوش مسئول جدید.

سیلی یا پس گردنی

متأسفانه برخی تصور می‌کنند چطور ممکن است یک نفر در کشور ما کاری را بدون تفکر و تعمق انجام دهد؛ در حالی که منطق از در و دیوار ما می‌بارد.

واقعیت این است که اتفاقاً در این مورد به خصوص بسیار تحقیق و پژوهش انجام شده تا فرد بتواند با اعتماد به نفس کامل در زمان و مکان درست، اقدام لازم را عملی کند.

خودتان را در موقعیت مشابه بگذارید تا قضیه را درک کنید.

یک لحظه فکر کنید همسایه شما تصمیم گرفته ترومپت یاد بگیرد و استادش تأکید کرده که هر شب حداقل دو ساعت تمرین کند.

بعد از یک ماه تحمل این وضعیت اگر همسایه‌تان را ببینید آیا می‌توانید به راحتی تصمیم بگیرید که به او پس‌گردنی بزنید یا بخوابانید در گوشش یا با کله بزنید وسط پیشانی‌اش یا یقه‌اش را بچسبید؟

می‌بینید، موقعیت دشواری است. پس حتماً باید از قبل در مورد این برخورد احتمالی حساس برنامه‌ریزی کنید و استراتژی مناسب را انتخاب کنید؛ چون اگر در لحظه آخر بین موقعیت پس‌ِ گردنی و چک گیر کنید، اتفاق بینابینی خواهد افتاد و احتمالاً انگشت‌تان را در سوراخ گوش او فرو می‌برید که در این صورت اسباب خنده اطرافیان فراهم می‌شود و دیگر حتی نمی‌توانید در مورد همسایه خود اعتراض کنید چون مضحکه عام و خاص شدید.

بنابراین دفعه دیگر که خواستید در مورد کار دیگران این قدر راحت قضاوت کنید، اول چشم‌هایتان را ببندید و تمام تصمیمات عاقلانه و هوشمندانه مسئولین را مرور کنید تا متوجه شوید هیچ کار آنها بدون فکر انجام نمی‌شود؛ و به طور قطع این شمایید که در آینده متوجه عمق و تأثیر شگرف تصمیمات داهیانه آنها خواهید شد و از قضاوت نابجا و هوش پائین خود شرمسار خواهید شد.

سایر آثار نویسنده را بخوانید

پایان پیام

نویسنده: یاسمن سعادت

خرید از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

کد خبر : 250491 ساعت خبر : 8:33 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=250491
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات