بارش باران به همراه رعد و برق در مرکز کشور

بارش باران به همراه رعد و برق در مرکز کشور

سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی رنگ، احتمال افزایش وزش باد در استان‌های کشور داد.

به گزارش گلونی هشدار نارنجی به این معناست که احتمال تأثیرات منفی ناشی از هوای مخرب بیشتر است و می‌تواند برنامه زندگی را مختل کند.

به این معنا که احتمال تأخیر در سفرهای زمینی و هوایی، بسته شدن راه‌ها، قطع برق و خطر احتمالی برای جان و مال مردم وجود دارد. افراد باید در مورد تغییر برنامه‌های‌ خود و اقدام برای محافظت از خود و اموال بیندیشند.

بارش باران به همراه رعد و برق

توصیف سامانه: تشدید فعالیت سامانه بارشی

زمان شروع: جمعه ۱۴۰۰/۰۸/۱۴

زمان پایان: یک‌شنبه ۱۴۰۰/۰۸/۱۶

نوع مخاطره: بارش شدید باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقت و درنقاط سردسیر و ارتفاعات بارش برف

منطقه اثر:

جمعه ۱۴۰۰/۰۸/۱۴: گیلان، مازندران، گلستان، البرز، قزوین، تهران، قم، مرکزی، شرق لرستان، چهارمحال و بختیاری، کرمان، غرب اصفهان، شمال فارس، ارتفاعات سمنان.

شنبه ۱۴۰۰/۰۸/۱۵: قزوین، البرز، تهران، قم، مرکزی، چهارمحال و بختیاری، شمال و شرق خوزستان، شمال و شرق فارس، نیمه غربی اصفهان، کرمان، نیمه غربی یزد، غرب و شمال سمنان، شرق لرستان، گیلان، مازندران.

یک‌شنبه ۱۴۰۰/۰۸/۱۶: نیمه شمالی کرمان، خراسان جنوبی، غرب یزد، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، نیمه شرقی خوزستان، جنوب غرب اصفهان.

اثر مخاطره: آبگرفتگی معابر، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و جاری شدن روان آب در مسیل‌ها، لغزندگی جاده‌ها توام با کاهش دید، مه آلودگی تاخیر یا احتمال لغو پروازها، احتمال برخورد صاعقه، کولاک برف در مناطق کوهستانی و سردسیر.

توصیه: بازگشایی آبروهای درون شهری و دهانه پل‌ها، اجتناب از تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، اجتناب از فعالیت‌های کوهنوردی، پرهیز از سفرهای غیر ضروری و در صورت نیاز در تردد جاده‌ای به همراه داشتن تجهیزات زمستانی به‌ ویژه در هنگام عبور از گردنه‌های برفگیر، آمادگی راهداری برای بارش برف در گردنه‌های برفگیر.

هشدار نارنجی
هشدار نارنجی

پایان پیام

خرید عروسک از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

کد خبر : 252252 ساعت خبر : 3:52 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=252252
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات