رای به قصاص نفس یک محیط‌بان صادر شد

رای به قصاص نفس یک محیط‌بان صادر شد

رای قصاص به نفس یک محیط بان توسط شعبه سوم دادگاه کیفری یک استان کرمانشاه صادر شد.

به گزارش گلونی به نقل از مهر در جریان رسیدگی به پرونده محیط‌بان برومند نجفی که مردادماه سال گذشته، در حادثه درگیری میان عده‌ای مظنون به شکار غیر مجاز و محیط‌بانان در منطقه بیستون کرمانشاه، منجر به کشته‌ شدن یکی از شکارچیان شده بود، رای قصاص نفس این محیط‌بان توسط شعبه سوم دادگاه کیفری یک استان کرمانشاه صادر شد.

سازمان حفاظت محیط زیست اعلام کرده است از تمامی مجاری قانونی پیگیر وضعیت این محیط‌بان خواهد بود و اخبار و اطلاعات تکمیلی از طریق روابط عمومی این سازمان منتشر خواهد شد.

گفتنی است یکی از چالش‌های اساسی محیط‌بانان به عنوان حافظان حیات وحش و محیط زیست، نحوه و چگونگی استفاده از سلاح توسط آنها در مقاطع و شرایط مختلف است.

چرا که استفاده از سلاح توسط محیط‌بانان شرایط ویژه‌ای دارد. به طوری که اگر به موقع از آن استفاده نکنند، ممکن است از سوی شکارچیان مورد هدف قرار بگیرند و یا اگر شکارچیان را مورد هدف قرار دهند، خودشان راهی دادگاه و زندان شوند.

در روزهای گذشته رییس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی درباره این موضوع  گفت: «قانون حمل سلاح توسط محیط‌بانان باید بازنگری شود زیرا نحوه استفاده از سلاح توسط آنان مبهم است و به همین خاطر جان‌شان در معرض خطر قرار می‌گیرد».

سمیه رفیعی انتقاداتی نسبت به قوانین حمایتی از محیط‌بانان داشته و اعلام کرده که اصلاح قوانین صید و شکار در دستور کار فراکسیون محیط زیست مجلس قرار گرفته است.

پایان پیام

خرید عروسک از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

کد خبر : 253027 ساعت خبر : 1:36 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=253027
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات