لیدا امینیان: شهرهای انسان مدار برای پویایی انسان ها طراحی شده است

لیدا امینیان؛ محله های پیاده مدار و معرفی نمونه های موفق

به گزارش گلونی وبینار پیاده اولین وبینار از سلسله وبینارهای تخصصی حمل و نقل پاک بود که به مناسبت ششمین سالگرد تولد کمپین مردمی «سه‌شنبه‌های بدون خودرو» با تمرکز بر حرکت پیاده در شهرها برگزار شد.

در این وبینار چهار مهمان به موضوع پیاده‌مداری پرداختند و هر یک از زاویه‌ای به اهمیت بحث و چالش‌های پیش رو پرداختند.

لیدا امینیان؛ محله های پیاده مدار و معرفی نمونه های موفق

 نماشای گلونی را دنبال کنید

در ابتدا آقای محمد درویش، رئیس کمیته محیط زیست در کرسی سلامت اجتماعی یونسکو به اهمیت و نقش پیاده‌روی در سلامت شهروندان پرداختند و ضمن تجلیل از کمپین‌های مردمی به نقش پر رنگ آنها در حوزه فرهنگ سازی اشاره کردند.

در ادامه خانم دکتر ترانه یلدا به معضلات پیاده‌روی در شهر تهران اشاره کرده و از تجربیات خود به عنوان یک کنشگر شهری در احقاق حقوق پیاده‌ها صحبت کردند.

همچنین ایشان به معضل موتورسواران قانون‌شکن که با حرکت در پیاده‌روها فضای ناامنی را برای پیاده‌ها بوجود آورده‌اند و به تلاش‌های نافرجامی که در جهت حل این معضل و بالاخص اعمال قانون انجام شده پرداختند.

سپس خانم دکتر لیدا امینیان، محقق و مدرس شهرسازی با تاکید بر نقش پیاده روی در حوزه‌های گوناگون و از جمله ارتقای تعاملات اجتماعی، به بحث شهرها و محله‌های پیاده‌مدار پرداخته و نمونه‌های موفق و خلاقانه حوزه پیاده‌مداری در سایر کشورها و به ویژه کشور هلند را معرفی کردند.

سپس آقای بهروز مروتی، فعال حقوق معلولین به تشریح چالش‌های افراد دارای معلولیت برای حرکت در شهرها پرداخته و با اشاره به این موضوع که شهر پیاده‌مدار باید برای همه گروه‌ها مناسب‌سازی شود از همه فعالین این حوزه برای مشارکت در احقاق حقوق معلولین دعوت به همیاری کردند.

قسمت‌های دیگر این وبینار را از این لینک ببینید

سایر وبینارهای گلونی را از این لینک ببینید

پایان پیام

خرید زیتون از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

کد خبر : 258159 ساعت خبر : 2:55 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=258159
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات