ماهانا، پلنگ ماهان تلف شد

ماهانا، پلنگ ماهان تلف شد

لاشه برای شناسایی علت دقیق مرگ کالبدشکافی می‌شود

به گزارش گلونی به نقل از اداره روابط عمومی و امور رسانه حفاظت محیط زیست استان کرمان و به نقل از پایگاه خبری کرمان فردا، مرجان شاکری مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمان گفت: «پلنگ زنده‌گیری شده در گاوداری ماهان (ماهانا)، ساعتی پیش، جان خود را از دست داد».

شاکری در پاسخ به این پرسش که با لاشه‌ آن چه می‌کنید؟ افزود: «فعلا باید بماند و کالبدشکافی شود تا علت دقیق مرگ را مشخص کنیم».

وی با بیان اینکه هیچ پلنگی مغلوب انسان نمی‌شود، ادامه داد: «این پلنگ وقتی وارد محدوده سکونتگاه انسانی شد، ضعیف و لاغر و بیمار بوده و در درگیری با کارگر گاوداری نیز آسیب‌های جدی می‌بیند و پس از ویزیت توسط دامپزشکان، آثاری ناشی از یک توده در مثانه حیوان نیز مشاهده شده است».

شاکری عصر جمعه ۱۷ دی‌ماه اظهار کرد: «ما تمام تلاش‌مان را برای زنده نگه داشتن حیوان انجام دادیم و دامپزشکان متعددی از داخل و خارج کشور از طریق ارتباط مجازی حیوان را ویزیت کردند، اما متاسفانه ساعتی پیش حیوان را از دست دادیم».

وی با اشاره به اینکه لاشه‌ حیوان فردا کالبدشکافی می‌شود، گفت: «امروز حداقل ۵۰ عکس رادیولوژی برای بررسی بیشتر از همه اعضای حیوان برداشت شد و مسلما کالبدشکافی حیوان پس از تصمیمات جمعی می‌تواند پاسخگوی بسیاری از سوالات مطرح شده باشد».

وضعیت جسمانی پلنگ زنده گیری شده در کرمان خوب نیست

یوزپلنگ؛ در خطر انقراض از آسیا تا آفریقا

پایان پیام

خرید محصولات عشایری از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

کد خبر : 259796 ساعت خبر : 8:23 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=259796
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات