چگونه درآمد دلاری داشته باشیم؟

چگونه درآمد دلاری داشته باشیم؟

یکی از سوالاتی که این روزها به دلیل شرایط اقتصادی خاص حاکم بر ایران ذهن افراد بسیاری را به خود مشغول کرده این است که چگونه درآمد دلاری داشته باشیم؟ میزان بالای تورم در کشور و رشد روزافزون قیمت مسکن، خودرو، دلار و مایحتاج روزمره باعث شده تا افراد به فکر کسب درآمد دلاری باشند.

متاسفانه به دلیل تحریم‌هایی که ایران با آن روبه رو است، فرصت‌های کسب درآمد دلاری بیشماری از دست رفته است اما با این وجود هنوز هم می‌توان ارزش سرمایه خود را حفظ کرد و با کسب درآمد دلاری به جنگ تورمِ موجود در ایران رفت.

یکی از بهترین و مطمئن ترین کارها برای کسب درآمد دلاری، سرمایه گذاری در بازار بزرگ فارکس است. شما می‌توانید به راحتی در خانه خود معامله گری در فارکس را شروع کنید و به درآمد دلاری دست پیدا کنید.

برای موفقیت در بازار فارکس و کسب درآمد مستمر از آن باید کاملا با فارکس و حرفه معامله گری آشنا باشید. در ادامه سعی می‌کنیم با معرفی بازار فارکس، به شما در رسیدن به هدف‌تان کمک کنیم.

سرمایه گذاری در بازار فارکس

چگونه درآمد دلاری داشته باشیم؟
چگونه درآمد دلاری داشته باشیم؟

فارکس بزرگترین بازار مالی در جهان است که حجم معاملات موجود در آن بیشتر از سایر بازارهای مالی است. این حجم بالا خود نشان از محبوبیت این بازار در دنیاست. در بازار فارکس که به آن بازار تبادل ارزهای خارجی هم گفته می‌شود، ارز کشورهای مختلف در برابر یکدیگر معامله می‌شود. بنابراین همیشه دو ارز در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند و نسبت به هم معامله می‌شوند.

 برای مثال در جفت ارز NZD/USD دلار نیوزیلند در مقابل دلار آمریکا معامله می‌شود. اگر با استفاده از انواع روش‌های تحلیلی به این نتیجه برسید که ارزش دلار آمریکا در مقابل دلار نیوزیلند تقویت می‌شود، با فروش این جفت ارز می‌توانید کسب سود کنید اما مگر می‌شود از ابتدا یک جفت ارز را بدون خریدن اولیه به فروش رساند؟

در جواب باید گفت بله، این امکان در بازار فارکس که معاملات دو طرفه در آن انجام می‌شود به راحتی ممکن است. مطابق با مثال بالا اگر جفت ارز NZD/USD با تقویت دلار آمریکا یک روند نزولی را آغاز کند، شما می‌توانید با باز کردن معامله فروش که به آن در اصطلاح Short می‌گویند، این جفت ارز را بفروشید و زمانی که قیمت به اندازه دلخواه شما کاهش یافت، معامله خود را ببندید و با سود از آن خارج شوید. در واقع زمانی که شما یک معامله فروش را می‌بندید به صورت خودکار بروکر یا کارگزار شما یک معامله خرید برای شما انجام می‌دهد و شما از این تفاوت قیمت سود می‌کنید.

نحوه کار بازار فارکس

چگونه درآمد دلاری داشته باشیم؟
چگونه درآمد دلاری داشته باشیم؟

برای افزایش آگاهی شما از بازار فارکس در این قسمت، نحوه کار این بازار را شرح می‌دهیم.

شبانه روزی بودن: فارکس به صورت شبانه روزی یعنی ۲۴ ساعته، در ۵ روز از هفته برای انجام معاملات باز است. این شبانه روزی بودن باعث انعطاف در ساعات کاری معامله گران می‌شود چون آن‌ها می‌توانند در هر زمانی که وقت آزاد داشتند با خیال راحت، معامله کنند.

سشن‌های معاملاتی: جلسات یا سشن‌های معاملاتی در فارکس به چهار بخش جلسه سیدنی، جلسه توکیو، جلسه لندن و جلسه نیویورک تقسیم می‌شود. اما بهترین زمان معامله برای معامله گران ایرانی چه زمانی است؟

بهترین زمان معامله در فارکس: به طور کلی می‌توان گفت زمانی که سشن‌های لندن و نیویورک با هم تداخل دارند، بهترین زمان معامله کردن است چون حجم معاملات در فاصله بین تداخل این سشن‌ها بسیار زیاد است. این تداخل زمانی در ایران بین ساعت‌های ۱۶:۳۰ تا ۲۰:۳۰ است.

انواع معاملات: روش‌های مختلفی برای معامله کردن در فارکس وجود دارد. علاوه بر بازار اسپات یا نقدی که بیشترین حجم معاملات در فارکس را در بر می‌گیرد، امکان انجام قراردادهای آتی و اختیار معامله نیز در این بازار وجود دارد.

نحوه سفارش گذاری: یکی از مزیت‌های مهم بازار فارکس نوع سفارش گذاری در آن است. در فارکس هم می‌توانید از قیمت‌های لحظه ای موجود در بازار برای انجام معاملات استفاده کنید و هم می‌توانید سفارش‌های شرطی تعیین کنید. با استفاده از سفارشات شرطی می‌توانید قیمت دلخواه خود برای ورود به معامله را انتخاب کنید و زمانی که قیمت به آن جا رسید، بروکر سفارش شما را بدون آن که نیازی به حضور شما در پشت کامپیوتر باشد، را انجام می‌دهد.

روش یادگیری فارکس

حال که با فارکس و نحوه کار آن آشنا شدید باید قدم بعدی در کسب درآمد دلاری که همان آموزش صحیح و اصولی است را بردارید. ورود به فارکس بدون این آموزش‌ها مساوی از دست دادن سرمایه تان است پس هرگز این امر مهم را دست کم نگیرید.

برای یادگیری فارکس باید تحلیل تکنیکال و بنیادی را به طور کامل یاد بگیرید و قوانین مدیریت سرمایه را رعایت کنید. پس باید به دنبال آموزش جامعی باشید که همه این موارد را داشته باشد و مهمتر از همه این که این آموزش‌ها باید بتوانند در تدوین استراتژی معاملاتی به شما کمک کنند. اما چرا داشتن استراتژی در بازار فارکس این قدر مهم است؟

کسب دانش تکنیکال و بنیادی به تنهایی ممکن است شما را برای انجام معاملات دچار سردرگمی کند. شما باید قادر باشید از بین همه این روش‌های تحلیلی آن‌هایی را برگزینید که با شخصیت و سبک معاملاتی شما منطبق باشد. بنابراین می‌توان گفت داشتن یک استراتژی معاملاتی مشخص، رمز موفقیت در بازار فارکس است.

ثبت نام در بازار فارکس

ورود به دنیای فارکس برای کسب درآمد دلاری به راحتی از طریق بروکرها فراهم شده است. با وجود شرایط تحریمی ایران هنوز هم می‌توانید در بروکرهای معتبری که با کشور ایران کار می‌کنند، ثبت نام کرده و یک حساب معاملاتی باز کنید.

بعد از باز کردن حساب معاملاتی می‌توانید آن را با مبلغ کمی شارژ کنید و معامله کردن را شروع کنید و پس از این که مطمئن شدید در انجام معاملات حرفه‌ای شده‌اید، می‌توانید سرمایه تان را افزایش دهید و به کسب درآمد دلاری در این بازار بپردازید.

آگهی در گلونی

کد خبر : 262161 ساعت خبر : 2:56 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=262161
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات