توضیحات نرگس آبیار درباره باغ عفیف‌ آباد؛ بخشی از سازه جمع می‌شود

توضیحات نرگس آبیار درباره باغ عفیف‌ آباد؛ سازه جمع می‌شود

به گزارش گلونی بعد از انتشار خبری مبنی بر ساخت و ساز در باغ عفیف آباد برای ساخت سریال سووشون به کارگردانی نرگس آبیار و اعتراض مردم شیراز نسبت به این موضوع، کارگردان این سریال توضیحاتی ارائه داد.

توضیحات نرگس آبیار را از طریق ویدیوی زیر ببینید.

نماشای گلونی را دنبال کنید

به گفته آبیار با توجه به نظر کارشناسان که معتقد بودند این بنا که به صورت پرتابل (قابل حمل) هست و آسیبی به بنای اصلی نمی‌رساند، به احترام مردم برداشته می‌شوند و به مکان دیگری منتقل خواهند شد.

بناهای ساخته شده شامل دیوار و دو گوشواره برای ایوان هستند.

هر چند که رسیدگی به این موضوع، احترام به هنردوستان و دوستداران میراث فرهنگی را می‌رساند اما اینکه کارگردان باسابقه‌ای با آثار مهم در سینما، از قانون ساخت و ساز در حریم آثار ملی با خبر نبوده، دور از ذهن به نظر می‌رسد.

طبق ماده پانصد و شصت و چهار قانون مجازات اسلامی، هرکس بدون اجازه سازمان میراث‌ فرهنگی به مرمت، تعمیر، تغییر، تجدید و توسعه ابنیه ثبت شده در فهرست آثار ملی اقدام کند به حبس از شش‌ ماه تا دو سال و پرداخت خسارت محکوم می‌شود.

همچنین طبق ماده پانصد و شصت نیز هرکس بدون اجازه سازمان میراث‌ فرهنگی در حریم آثار تاریخی به عملیاتی دست بزند که سبب تزلزل بنیان بنا شده و یا در نتیجه آن عملیات به بنا لطمه یا خرابی وارد آید، علاوه بر رفع تخلف به حبس از یک تا سه سال محکوم می‌شود‌.

ساخت و ساز در باغ عفیف آباد را کدام کارشناس تایید کرده است؟

پایان پیام

ایرانی‌ها چه دغدغه‌هایی دارند؟
اینجا را ببینید

کد خبر : 262382 ساعت خبر : 2:23 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=262382
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات