اگر سیلندر گاز شعله ور شد چه کنیم؟

اگر سیلندر گاز شعله ور شد چه کنیم؟

به گزارش گلونی هنوز هم موارد بسیاری وجود دارد که برای مصارف مختلف از جمله برای استفاده از اجاق گاز آشپزخانه در مناطقی که لوله‌کشی گاز وجود ندارد، از سیلندرهای گاز استفاده می‌شود که گاهی در اثر بی‌احتیاطی و عدم اطلاع کافی از نحوه استفاده صحیح از این سیلندرها، حادثه رخ می‌دهد.

توضیحات افشین فلاح زاده را در این خصوص ببینید:

نماشای گلونی را دنبال کنید

طبق توضیحات افشین فلاح‌زاده، مدرس و کارشناس ارشد ایمنی آتش نشانی تهران، همانطور که در ویدیو مشاهده کردید در چنین موقعیتی حفظ خونسردی و دوری از اضطراب و دستپاچگی به شما کمک می‌کند تا با تمرکز بهترین اقدام را برای اطفای سیلندر شعله ور شده انجام دهید.

واضح و بدیهی است که در چنین مواقعی سریعا با آتش نشانی تماس گرفته شود و تا رسیدن و حضور عوامل آتش نشانی در محل حادثه از آن‌جا دور شوید و در محلی امن قرار بگیرید.

اما در صورتی که به آتش نشانی دسترسی نداشتید و یا مدت زمان رسیدن آتش نشانان طولانی شد و جان فرد یا افرادی در خطر قرار گرفته بود که باید جان‌شان نجات داده شود، اگر سیلندر گاز از قسمت شیر فلکه شعله ور شده بود می‌توانید با یک دستمال خیس بزرگ طوری که آن را روی شعله آتش سیلندر بیندازید، شعله را مهار کنید و سپس شیر فلکه گاز را ببندید و در ادامه پس از مهار شعله آتش، اگر نشتی گازی مشاهده کردید به جهت حفظ ایمنی، سریعا سیلندر گاز را به فضای باز مثل پشت بام انتقال دهید تا به این طریق از وقوع حادثه دیگری جلوگیری شود.

گفتنی است که سیلندر گاز شعله ور هیچ وقت منفجر نمی‌شود و فقط در موارد اضطراری که مثلا جان افراد مثل کودکان، سالمندان و… در خطر بود، می‌توانید از این روش استفاده کنید.

اگر ظرف روغن شعله ور شد چه کنیم؟

پایان پیام

ایرانی‌ها چه دغدغه‌هایی دارند؟
اینجا را ببینید

کد خبر : 269217 ساعت خبر : 9:30 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=269217
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات