حبیب الله صادقی هنرمند نقاش پیشکسوت درگذشت

حبیب الله صادقی هنرمند نقاش پیشکسوت درگذشت

حبیب‌الله صادقی هنرمند نقاش پیشکسوت صبح چهارشنبه ۵ مردادماه بر اثر بیماری درگذشت.

به گزارش گلونی بهمن نامور مطلق رئیس فرهنگستان هنر در گفتگو با خبرنگار مهر با تأیید درگذشت حبیب‌الله صادقی، بیان کرد: «استاد حبیب‌الله صادقی صبح امروز چهارشنبه ۵ مردادماه بر اثر بیماری درگذشت.»

وی همچنین گفت: «این هنرمند نقاش باسابقه و مدیر اخیراً عمل جراحی انجام داده بود و کسالت داشت و دقایقی پیش به من اطلاع دادند که ایشان صبح امروز به دلیل سکته قلبی درگذشته است.»

حبیب الله صادقی هنرمند نقاش، استاد دانشگاه، منتقد هنری و رئیس گروه هنرهای تجسمی فرهنگستان هنر بود.

او در سال ۱۳۳۶ در خانواده‌ای سنتی در محله تهران نو چشم به جهان گشود. از همان سال‌های کودکی در محل کار پدر با نام روزنامه اطلاعات آشنا شد، همانجایی که سال‌ها بعد او و یکی از برادرانش به عنوان روزنامه‌نگار در بخش تحریریه مشغول به کار شدند.

وی نخستین بار نقاشی را در ۸ سالگی شروع کرد و از همان دوران جرقه‌های علاقه وافرش به نقاشی برای همگان روشن شد. در کنار نقاشی عطش و نیاز او به ادبیات نیز اوج گرفت.

او در دانشگاه‌های مختلفی همچون دانشکده هنر، دانشگاه شاهد، دانشکده هنر دانشگاه تربیت مدرس، دانشگاه الزهرا و واحد هنر و معماری دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز به آموزش هنر و مدیریت هنری پرداخته است.

عضویت در واحد تجسمی حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی، عضویت پیوسته فرهنگستان هنر جمهوری اسلامی ایران و ریاست موزه هنرهای معاصر تهران از مهمترین سوابق مدیریتی او به حساب می‌آید.

پایان پیام

ایرانی‌ها چه دغدغه‌هایی دارند؟
اینجا را ببینید

کد خبر : 272030 ساعت خبر : 10:31 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=272030
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات