شرایط ویزای توریستی کانادا با دعوتنامه

شرایط ویزای توریستی کانادا با دعوتنامه

فرقی ندارد دلیل شما از رفتن به کشور کانادا دیدار خانواده و فامیل‌هایتان باشد یا برای شرکت در همایش‌های علمی و نمایشگاه‌های تجاری و یا برای دیدن از مکان‌های گردشگری یا تحصیل و یا استفاده از موقعیت‌های مطالعاتی باشد، با هر انگیزه و شناختی که بخواهید وارد این کشور شوید، به عنوان یک ایرانی باید ویزای کشور کانادا را دریافت کنید.

کشور کانادا دومین کشور وسیع دنیا است که مرزهای آن از اقیانوس اطلس یا اقیانوس آرام کشیده شده است. این کشور یکی از زیبا ترین و خوش آب و هوا ترین کشور‌های دنیا است که سالانه مسافر‌های زیادی را به خود جلب کرده است، اما باید بدانید که زیبایی و خوش آب و هوا بودن زیاد ملاک نیست. گاهی ممکن است برای دلیل‌های مختلفی مجبور به سفر به این کشور شوید که یکی از این دلایل با استفاده از دعوت نامه است که ما در این قسمت می‌خواهیم درباره شرایط ویزای توریستی کانادا با دعوت نامه صحبت کنیم.

پس اگر می‌خواهید درباره این موضوع بدانید و اطلاعات کسب کنید در این مقاله ما را تنها نگذارید.

دعوت نامه برای انواع ویزای کانادا گرچه یک مدرک ضروری نیست، اما این مدرک باعث می‌شود تا شانس موافقت با درخواست شما تا حدودی بیشتر شود. حال شاید برای شما هم این سوال پیش بیاد که شرایط ویزای توریستی کانادا با دعوت نامه به چه شکل است که جواب سوال شما پیش ماست.

شرایط این ویزا گونه‌های مختلفی دارد، مانند دعوتنامه خویشاوندی، دعوتنامه شرکت در کنفرانس و دعوتنامه کالج.

دعوتنامه خویشاوندی از سوی اقوام و یا خویشاوندان متقاضی ویزای کانادا برای وی ارسال می‌شود، اما باید دقت کنید که فردی که این دعوتنامه را ارسال می‌کند باید اقامت دائم کانادا را داشته باشد و سن وی بالاتر از ۱۸سال باشد و حتما برای یکی از اقوام درجه یک خود مانند همسر، فرزندان، پدر، مادر، پدربزرگ، مادربزرگ، خواهر و برادر باشد. البته دعوت نامه برای پدر و مادر یا پدر بزرگ یا مادربزرگ خیلی آسان است و یک راه میانبری دارد که به آن سوپر ویزا گفته می‌شود و بسیار راحت تر از بقیه اقوام است.

در دعوتنامه شرکت در کنفرانس فرد باید دعوتنامه از آن شرکتی که می‌خواهد در آن شرکت کند داشته باشد که به آن ویزای ویزیتور می‌گویند که فرد در آنجا هدف از سفر خود را شرح می‌دهد و بسیار بر این باورند که با داشتن دعوتنامه شرکت در کنفرانس می‌توانند سفارت کانادا را دور بزنند و وارد خاک کانادا شود و در آنجا بمانند، اما باید بدانند که بعد از تمام شدن این کنفرانس‌ها آن ویزا دیگر اعتباری ندارد و غیر قانونی محسوب می‌شود.

دعوتنامه کالج برای گذراندن دوره‌های کمتر از شش ماه است که برای شرکت در دوره‌های یادگیری زبان خارجه است که برای این دعوتنامه هم مانند دعوتنامه‌های دیگر باید ویزای ویزیتور داشته باشید و آن شرکتی که این نوع دوره را می‌گذارد باید دعوت نامه از سمت آن‌ها باشد.

چه کسانی می‌توانند برای شما دعوتنامه بفرستند؟

بسیاری از مسافران برای ورود به خاک کانادا احتیاج به دعوتنامه ویزا توریستی کانادا دارند، اما به چهار دسته تقسیم می‌شوند که ما در این قسمت می‌خواهیم برای شما توضیح دهیم:

  • افرادی که قصد بازدید خویشاوندان و اقوام خود را دارند.
  • افرادی که با هدف تفریح و گردشگری ویزای کانادا را درخواست می‌نمایند
  • افرادی که برای بررسی موقعیت‌های تجاری وارد کانادا می‌شوند
  • افرادی که به صورت ترانزیتی وارد این کشور می‌شوند.

برای دعوتنامه ویزا توریستی کانادا حتما باید شما برای آن فردی که می‌خواهید به کانادا بیاید، یک دعوتنانه به صورت کتبی بنویسید و به سفارت تحویل دهید. حالا فرقی ندارد که برای خواهر، برادر، مادر یا دوستان خود می‌خواهید بدهید، این را هم بدانید که فرستادن دعوت نامه به این منظور نیست که تمام وظایف فرد دعوت کننده به عهده شما است و شما باید از لحاظ مالی و حقوقی او را حمایت کنید، بلکه به این معنا است که فقط شما میزبان او هستید و می‌خواهید از آمدن آن شخص استقبال کنید.

اگر قصد تحصیل در کانادا را دارید مقاله ویزای تحصیلی کانادا را ازدست ندهید.

شرایط ویزای توریستی کانادا با دعوت نامه
شرایط ویزای توریستی کانادا با دعوتنامه

دعوت نامه ویزا کانادا شامل چه چیزی باید باشد؟

اگر کسی برای شما هم یک دعوتنامه فرستاده است و شما نمیدانید که اصلا دعوت نامه کشور کانادا چیست، این مقاله را از دست ندهید.

دعوت نامه کشور کانادا نامه‌ای است از طرف فردی که در کانادا اقامت دائم دارد و برای یکی از اقوام و بستگان خود می‌فرستد. این نامه به سازمان مهاجرت IRCC کمک می‌کند تا درباره ویزای شما ارزیابی بهتری داشته باشند.

نکته بسیار مهم این است که بدانید داشتن دعوت نامه کانادا به این معنا است که وقتی شما پای‌تان را داخل خاک کانادا می‌گذارید، باید مانند یک شهروند کانادا به تمام قوانین این کشور عمل کنید و شما باید تمام توضیح‌هاتی که در دعوت نامه ذکر شده است را اجرا کنید و در تاریخ ذکر شده به کشور خودتان برگردید.

شرایط اخذ ویزا توریستی کانادا با دعوت نامه

برای اخذ ویزا توریستی کانادا با دعوتنامه اهدافی لازم است که یکی هدف از سفر است. دلیل شما باید برای سفر کردن به این کشور بسیار واضح و روشن باشد، یکی از دلیل‌هایی که باعث می‌شود افسر پرونده موافقت خود را سریع اعلام کند، هدف از سفر است که شما باید به طور خلاصه هدف خود را بیان کنید.

یکی دیگر از شرایط ویزای توریستی کانادا با دعوت نامه شرایط شغلی است. برای اخذ این ویزا هر چه مدارک شغلی شما کامل‌تر و دقیق‌تر باشد، باعث می‌شود تا افسر پرونده مخالفتی نکند  و زودتر درخواست شما را ثبت کند.

اگر شما یک کارمند هستید پیشنهاد ما به شما این است تمام مدارک اعم از فیش حقوقی، گواهی اشتغال، فیش مرخصی، بیمه و قرارداد کار را حتما ضمیمه پروند خود کنید و اگر بازنشسته هستید، حکم بازنشستگی، فیش حقوقی بیمه را حتما ارائه دهید تا سریع تر درخواست شما را کامل کنند و مشکلی پیش نیاید.

شرایط ویزای توریستی کانادا با دعوت نامه
شرایط ویزای توریستی کانادا با دعوتنامه

مراحل اخذ ویزا توریستی کانادا با دعوتنامه

برای سفر کردن به یک کشور دیگر احتیاج به اخذ ویزا است، حالا فرقی نمی‌کند که این ویزا دائم است یا موقت. ویزا به این معنا است که دولت کانادا شما را واجد شرایط ورود به این کشور می‌داند، حالا انجام دادن هر کاری مراحلی دارد که ما در این مقاله می‌خواهیم درباره مراحل اخذ ویرا توریستی کانادا با دعوت نامه صحبت کنیم.

اولین کاری که شما باید انجام دهید این است که ویزای خود را بشناسید و بدانید که برای چه ویزایی دارید اقدام می‌کنید.

دومین کار این است که شرایط رفتن به این کشور و اخذ ویزا را بسنجید و بفهمید که آیا می‌توانید به این کشور بروید یا خیر.

سومین کار این است که پرونده خود را پر کنید و تمام مدارکی را که گفته اند کامل کنید. هنگامی‌که این مراحل را پشت سر گذاشتید، باید حساب آنلاین خود را شارژ کنید تا بتوانید هزینه‌های آنلاین مربوطه را پرداخت کنید.

بعد از اینکه این هزینه‌ها را پرداخت کردید، باید منتظر بمانید که ببینید آیا درخواست شما ثبت یا رد می‌شود و اگر درخواست شما رد شد که باید مشکل را برطرف کنید و دوباره اقدام کنید و اگر ثبت شد هم که باید بقیه مراحل مربوطه را طی کنید.اگر به قصد دارید جاب آفر کانادا را دریافت نمایید با آژانس ایرانیکا ارتباط بگیرید

مدارک اخذ ویزا توریستی کانادا با دعوتنامه

اگر می‌خواهید روند درخواست شما زودتر پیش رود باید از قبل مدارک لازم برای این سفر را آماده کنید که وقتی می‌روید برای ثبت درخواست، مدارکی را از قلم ننداخته باشید. امروزه بیشتر ویزا‌های کانادا را به صورت مولتی کانادا صادر می‌کنند که این مولتی کانادا به ویزای پنج ساله معروف است، یعنی متقاضی می‌تواند به مدت ۵ سال در خاک کانادا زندگی کند، اما دقت کنید که هر شش ماه یک بار باید برگردبد و دوباره به این کشور بروید.

مدارکی که لازم است برای این سفر عبارت هستند از:

پاسپورت متقاضی با اعتبار حداقل یک سال۲، تمامی پاسپورت‌های گذشته که روی آن‌ها مهر درج شده است، یک قطعه عکس جدید با زمینه سفید، ترجمه شناسنامه و کارت ملی و سند ازدواج، ترجمه گواهی اشتغال به تحصیل فررندان در صورت همراه داشتن فرزندان و فرم اطلاعات فردی و اطلاعات خانواده.

مدت اعتبار دعوتنامه ویزای کانادا

این را بدانید که هنگام ورود اگر افسر مربوطه مرزبانی تاریخ خروج را برای شما مشخص نکند، شما می‌توانید به مدت شش ماه در خاک کانادا بمانید. اما بعضی‌ها سوال می‌کنند که آیا می‌توانند این ویزا را دوباره تمدید کنند که پاسخ این سوال مثبت است، بله می‌توانید این ویزا را تمدید کنید اما به شرط این که یک دلیل قانع کننده برای درخواست تمدید خود داشته باشید و یک ساپورت مالی هم داشته باشید که هزینه‌های اضافی را بپردازد.

در کشور کانادا بانک‌هایی هستند که برای دارندگان ویزای توریستی حساب باز می‌کنند و افراد می‌توانند با خیال راحت از این حساب‌ها استفاده کنند.

هزینه اخذ ویزا توریستی کانادا با دعوتنامه

هزینه اخذ ویزای توریستی‌ کانادا به فاکتور‌های مختلفی بستگی دارد. برای بعضی‌ها سوال است که آیا کسانی که قبلا ریجکت شده اند، هزینه بیشتری باید بدهند؟ پاسخ این سوال خیر است، اگر کسی ریجکت شده است هنگامی‌که ریجکتی او درست شد، می‌تواند مانند یک فرد عادی ویزای توریستی بگیرد و هزینه‌های او هم با یک فرد عادی هیچ تفاوتی ندارد.

یک مسائله مهمی که در این قسمت می‌خواهیم به آن بپردازیم این است که اگر شما دعوتنامه از سمت فردی که در کانادا زندگی می‌کند داشته باشید، هیچ هزینه ای برای شما ندارد و رایگان می‌توانید سفر کنید، اما اگه شما دعوت نامه ای از آزانس‌های هواپیمایی در ایران بخرید، هزینه زیادی برای شما دارد، علت اینکه این نوع دعوت نامه‌ها هزینه دارد هم این است که آژانس‌ها و یا آن افرادی که برای شما دعوت نامه درست می‌کنند باید یک مبلغی را به شهردار آن شهری که در آن سکونت دارند بپردارند.

هزینه ویزا با دعوتنامه معتبر، هزار دلار آمریکایی است که از این هزینه سیصد دلار آن به عنوان هزینه برای سفارت کانادا و هفتصد دلار هم بعد از اعطای ویزا از شما گرفته می‌شود.

آگهی در گلونی

کد خبر : 273987 ساعت خبر : 8:38 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=273987
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات