برای صعود به قله ها مدرک صادر نکنید

برای صعود به قله ها مدرک صادر نکنید

به گزارش گلونی کارزاری مبنی بر «برای صعود به قله ها مدرک صادر نکنید» در سایت کارزار در حال برگزاری است.

در متن این کارزار که خطاب به رئیس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی و رئیس هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان تهران، نوشته شده آمده است:

«همانطور که اطلاع دارید هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان تهران اعلام کرده است که برای صعود به قله‌ خلنو در ازای مبلغ ۷۵ هزار تومان گواهی صعود صادر می‌کند.

در جایی که بسیاری از کوهنوردان پیشکسوت، مربیان کوهنوردی، طبیعت‌دوستان و متخصصان و کنشگران حوزه‌های محیط زیست و گردشگری به کلیت «طرح سیمرغ» یا کوهنوردی انبوه در دماوند و صدور گواهینامه‌های مربوطه اعتراض و نقد دارند، صدور گواهی صعود به خلنو باعث نگرانی مضاعف آنان شده است.

بدیهی است که چنین طرحی باعث شلوغی بیشتر منطقه خواهد شد و در حالی که امروزه هم تعدادی فراتر از توان اکولوژیک این کوهستان پای بر آن می‌گذارند وضعیت به‌ مراتب وخیم‌تر خواهد شد.

روشن است که این کاغذی که قرار است به عنوان گواهی به افراد داده بشود از جنبه‌ کوهنوردی هیچ ارزش فنی ندارد و حتی می‌تواند باعث شود برخی افراد ناوارد جان خود را به خطر بیندازند. از سوی دیگر بیم آن می‌رود که اجرای این طرح به همین قله و منطقه ختم نشود و دامن کل ایران را بگیرد.

شما می‌دانید حتی دماوند و علم‌کوه هم از مسیرهای ساده‌ قابل صعود هستند و گواهی دادن برای صعود به قله یک نوع مدرک‌گرایی است. از این‌رو به نظر می‌رسد که انگیزه اصلی از صدور این مدرک‌ها، ایجاد منبع درآمدی برای فدراسیون و هیئت‌هاست که شیوه‌ای ناپایدار و غیر اصولی به شمار می‌رود.

ما دوستداران کوهستان‌های ایران و جمعی از کوهنوردان، پیشکسوتان و مربیان این حرفه از شما می‌خواهیم که از صدور هرگونه مدرک صعود به قله‌های ایران خودداری کنید و مروج کوهنوردی با کیفیت و سازگار با محیط زیست باشید.»

برای امضای این کارزار به این لینک مراجعه کنید.

خلنو هفتاد و پنج هزار تومان؛ کاری عجیب از هیئت کوهنوردی استان تهران

برای مشاهده سایر کارزارها و حمایت از آنها روی این لینک کلیک کنید.

پایان پیام

ایرانی‌ها چه دغدغه‌هایی دارند؟
اینجا را ببینید

کد خبر : 274405 ساعت خبر : 4:33 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=274405
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات