۴ نکته برای درست کردن غذاهای خوشمزه در خانه

۴ نکته برای درست کردن غذاهای خوشمزه در خانه

همه ما غذاهای رستورانی را دوست داریم. افراد زیادی غذای بیرون از منزل را به غذای گرم و تازه خانه ترجیح می‌دهند. ما نمی‌توانیم اطمینان داشته باشیم غذای آماده با چه مواد اولیه‌ای تهیه شده و همچنین نمی‌توانیم از تازه بودن غذا اطمینان حاصل کنیم. تنها نکته آن مزه عالی غذاست.

ما می‌توانیم در منزل غذاهایی با همان طعم یا بهتر را تهیه کنیم که کیفیت مرغوبی داشته باشد. ما از روغن‌های سوخته و مرغ‌ و گوشت فاسد و بی‌کیفیت استفاده نمی‌کنیم. کیفیت غذای منزل بسیار بیشتر از غذای آماده است. ما چند ترفند برای شما داریم تا غذای منزل را به غذای آماده ترجیح دهید.

چندین ادویه ضروری

۴ نکته برای درست کردن غذاهای خوشمزه در خانه
۴ نکته برای درست کردن غذاهای خوشمزه در خانه

این یک راز اصلی برای تهیه غذاهای خوشمزه در خانه است. خوب واقعاً یک راز نیست، اما بسیاری از طعم‌هایی که از غذاهای ساده ناشی می‌شوند، از ادویه‌هایی می‌آیند که تازه آسیاب شده یا در خانه تهیه می‌شوند. استفاده از ادویه طعم دلنشینی به غذا می‌دهد. مزه اصلی غذاهای آماده توسط ادویه‌ها ایجاد می‌شود. آنها مواد اولیه بی کیفیت را با ادویه ترکیب می‌کنند و این کار را به درستی انجام می‌دهند تا غذا به خوبی طعم دار شود. شما به چند ادویه احتیاج دارید تا غذای شما نیز خوش طعم و عالی شود.

فلفل: این ادویه محبوب کسانی است که غذاهای تند و اسپایسی را به هرچیزی ترجیح می‌دهند. فلفل‌ها متنوع هستند و انواع مختلف آنها در سراسر جهان کشت می‌شود که قیمت انواع فلفل متفات است. فلفل قرمز، فلفل سیاه، فلفل سفید و فلفل سبز از محبو‌ترین نوع فلفل هستند و در تمامی غذاها قابل استفاده‌اند. فلفل قرمز در اکثر مواقع بیش از سایر فلفل‌ها تند است. فلفل قرمز طعم جذاب‌تری نسبت به فلفل سیاه و سفید دارد و استفاده بیشتری هم دارد.

آویشن: آویشن یک گیاه کوهی با تنوع بسیار بالا است. از آویشن در تهیه انواع دارو‌ها استفاده می‌شود. این داروی گیاهی طبیعی یک طعم دهنده عالی برای مواقعی است که پیاز ندارید. می‌توانید مرغ را با بهترین و باکیفیت ترین پودر گیاه آویشن و پودر سیر بپزید و طعم متفاوتی از آن را داشته باشید. از این مرغ می‌توانید برای تهیه اسنک استفاده کنید.

زردچوبه: این برای هر آشپزخانه‌ای ضروری است. زردچوبه گیاهی است که بوی قوی آن برای انواع سوپ و آش عالی است. این ادویه بومی هند است و یک آنتی اکسیدان قوی و ضد التهاب برای بدن است. از دیگر ویژگی‌های زردچوبه می‌توانیم به کاهش قند خون و کاهش علائم آلزایمر اشاره کنیم.

زعفران: ادویه پر ارزشی که بیش از ۹۰ درصد آن در کشور ایران کشت می‌شود. این ادویه به صورت عمده صادر می‌شود و یک ادویه اشرافی به حساب می‌آید. زعفران جدا از عطر و طعم بی‌نظیری که دارد یک ماده موثر برای مقابله با افسردگی است و به عنوان یک ادویه شادی آور شناخته می‌شود. زعفران برای مزه‌دار کردن گوشت و مرغ برای انواع کباب استفاده می‌شود. از این ادویه همچنین برای تهیه بستنی استفاده می‌شود.

کاری: کاری یک ادویه ترکیبی و دستساز است که اولین بار توسط بریتانیایی‌ها ساخته‌ شده. آنها چند ادویه مختلف را با هم ترکیب می‌کردند تا ادویه کاری تهیه شود. ادویه کاری می‌تواند بسته به میزان فلفل قرمز موجود در آن تند باشد. این ادویه به عنوان یک طعم دهنده عالی برای انواع مرغ و گوشت و خورشت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

پودر سیر و پیاز: پودر سیر و پودر پیاز برای مواقعی که عجله دارید مفید هستند. این ادویه‌ها اگرچه به خوبی سیر و پیاز نیستند اما طعمی متفاوت به غذا می‌دهند. کمی تفاوت میان ادویه‌های آسیاب شده با نمونه‌های طبیعی این محصولات وجود دارد که این تفاوت باعث می‌شود از این ادویه‌ها به همراه سیر و پیاز تازه استفاده شود. در حقیقت استفاده از پودر آسیاب شده به همراه سیر و پیاز تازه طعمی جدید به غذا می‌دهد.

شعله ملایم

یکی از اصول اصلی آشپزها پرهیز از شعله زیاد است. غذایی که به آرامی با بخار و ادویه‌های مختلف آماده شود بیش از هرچیزی خوش طعم و دلچسب است. با شعله ملایم طعم چاشنی‌های و ادویه‌ها به خوبی به خورد غذا می‌رود و شما به طعم نهایی مورد نظر خود می‌رسید. نکته دیگر این است که هیچ کس غذای سوخته دوست ندارد. غذایی که به آرامی تهیه شود و زمان زیادی برده باشد مزه دلچسبی خواهد داشت اما غذایی که با شعله زیاد و در زمان کم تهیه شود چندان خوش طعم و خاص نخواهد بود.

جایگزینی آب با روغن

۴ نکته برای درست کردن غذاهای خوشمزه در خانه
۴ نکته برای درست کردن غذاهای خوشمزه در خانه

ما پیشنهاد می‌کنیم از آب استفاده کنید. استفاده از روغن غذای خوش طعم و لذیذی به شما می‌دهد اما موجب مشکلات قلبی و سایر بیماری‌ها می‌شود. استفاده از روغن به میزان محدود مناسب است. سعی کنید از روغن‌های طبیعی مانند روغن کنجد، روغن کلزا که درباره آن در این لینک توضیح داده شده است و روغن زیتون استفاده کنید.

این روغن‌ها طعم مطلوبی به غذا می‌دهند. زمانی که احساس می‌کنید ماهیتابه خشک شده و نیاز به روغن مجدد دارید از آب به جای روغن استفاده کنید. با این روش غذای شما سالم‌تر و مغذ پخت خواهد شد. شما می‌توانید چندین بار این کار را انجام دهید تا غذا کاملا آماده شود.

چاشنی‌های خوش طعم

جدا از ادویه‌ها که طعم دهنده اصلی هستند چاشنی‌ها هم کاربرد زیادی در اضافه کردن مزه جدید به غذا دارند. چاشنی‌ها شامل انواع آب مرکبات مانند آب نارنج، آب لیمو، انواع سرکه، انواع رب مانند رب گوچه و رب انار و چاشنی‌های آماده غذا هستند. این موارد طعم دلچسبی به غذای شما می‌دهند و آن را لذیذ می‌کنند. استفاده از میزان متناسب چاشنی برای هر غذا ضروری است. با استفاده از این چاشنی‌ها به مرور متوجه میزان درست استفاده از آنها خواهید شد.

روش‌های مختلفی برای خوش طعم کردن غذا وجود دارد. بعضی افراد با اضافه کردن ذغال داغ به ترکیب مرغ در حال سرخ و گذاشتن درب طرف طعمی دودی به غذا می‌دهند. روش‌های اینچنینی تا حدی تجربی است و با چندین بار آشپزی می‌توانید روش‌های مخصوص خودتان را کشف کنید.

نویسنده: سارا اقبالی

آگهی در گلونی

کد خبر : 275009 ساعت خبر : 2:43 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=275009
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات