تخصیص اعتبار برای سد معشوره

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از ایسنا، نماینده مردم کوهدشت در مجلس گفت: علت کندی در اجرای احداث سد معشوره  اعتبارات است.

الهیار ملکشاهی درباره آخرین وضعیت سد معشوره، افزود: مجوز ماده ۲۱۵ احداث سد معشوره اخذ شده و قرارداد اجرایی آن ابلاغ شده است. در حال حاضر حدود ۸۰ درصد زیرساخت‎های اجرایی این سد تهیه شده است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای احداث سد معشوره هزینه شده است، بیان کرد: در بودجه امسال، ردیف بودجه به همان میزان سال‎گذشته برای سد معشوره در نظر گرفته شده است؛ چون این سد پیشرفت بالای ۷۰ درصد نداشته امسال اعتبار کمی به آن اختصاص یافته است.

رئیس کمیسیون قضایی مجلس ادامه داد: سد معشوره به منظور تأمین ۲۵۰ میلیون مترمکعب آب در سال در حوزه کشاورزی و ۱۷ میلیون مترمکعب آب شرب احداث می‎شود.

نماینده مردم کوهدشت در مجلس اظهار کرد: علت اصلی کندی در کار احداث سد معشوره فقط اعتبارات بوده و با وزیر نیرو رایزنی‎هایی جهت تسریع در اجرای ساخت این سد و تزریق اعتبار صورت گرفته است.

ملکشاهی با اشاره به اظهارات برخی از نمایندگان مبنی بر اینکه سد معشوره به سرانجام نمی‎رسد، خاطرنشان کرد: بیشترین سود احداث این سد به مناطق پایین دست و شهرستان چگنی و پلدختر می‎رسد و کشاورزان در شرایط خشکسالی از آن آب بهره‎برداری شده از آن بهره خواهند برد.

وی تصریح کرد: با استاندار لرستان رایزنی‎هایی شده است تا امسال ۲۰ میلیارد تومان اعتبار به احداث سد معشوره تزریق شود.

پایان پیام

سد معشوره

سد معشوره یا سد گاشمار یک سد بتونی دوقوسی در دست احداث است که در استان لرستان، شهرستان نورآباد دلفان قرار دارد. ساخت این سد مناقشه‌های زیادی را بین استان خوزستان و استان لرستان به وجود آورد.

هدف از احداث این سد،کنترل سیلاب‌ها و مدیریت سیلاب‌های رودخانه کشکان، اشتغال زایی، توسعه گردشگری و تأمین آب مورد نیاز ۳۶ هزار هکتار از اراضی پایین دست است. این سد در دولت محمود احمدی‌نژاد کلنگ زنی شده که در دولت یازدهم به علت نداشتن مجوز ماده ۲۱۵ و نیز نداشتن توجیه اقتصادی متوقف شد که این توقف از سوی مردم استان لرستان با واکنش‌های زیادی روبرو شد اما پیگیری رسانه‌های استان و حضور اعتراض آمیز مردم و در نهایت جلب توجه مقامات ارشد کشوری به پرونده‌ای حساس تبدیل شد که نیازمند تصمیم‌گیری عاجل بود و در پی همین امر، وزیر نیرو در دولت یازدهم با سفر به کوهدشت و بازدید میدانی از پروژه مشکلات آن را از نزدیک بررسی نمود.

کد خبر : 2758 ساعت خبر : 3:22 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=2758
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات