بازگشایی فرودگاه خرم‌آباد در پنجشنبه هفته جاری

استاندار لرستان گفت: پروازهای فرودگاه خرم‌آباد پنجشنبه هفته جاری با حضور سه شرکت هواپیمایی و در چهار مسیر از سرگرفته می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، مهندس بازوند افزود: پروازهای مسیر تهران، مشهد، کیش و عتبات عالیات توسط شرکت‌های تابان، ماهان و آسمان برقرار می‌شود.

وی با بیان اینکه با اجرای طرح توسعه، فرودگاه جدیدی ساخته شده است، اظهار کرد: اعتبار استانی اجرای این طرح ۵۳۰ میلیارد ریال بوده و از محل شرکت فرودگاه‌های کشور نیز ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیارد ریال تأمین اعتبار شده است.

استاندار لرستان افزود: مقرر شده بود از سرگیری پروازهای فرودگاه خرم‌آباد چهارم آذرماه جاری با حضور وزیر کشور انجام شود که این افتتاحیه به هفته بعد موکول شد اما برقراری پروازها در این هفته انجام می‌شود.

به گفته بازوند باند فرودگاه به سه هزار و ۷۵۰ متر رسیده که با این تغییر به یک باند استاندارد بین‌المللی تبدیل شده است.

وی افزود: همچنین تاکنون بیش از ۵۰ مکاتبه برای برقراری پروازهای دولتی در فرودگاه خرم‌آباد انجام شده که بی نتیجه بوده است.

طرح توسعه فرودگاه خرم‌آباد به منظور پذیرش هواپیماهای پهن پیکر شامل تطویل باند، توسعه محوطه فرودگاه، اپرون (پارکینگ)، احداث ساختمان هواشناسی، توسعه ترمینال فرودگاه و روکش باند اجرا شده است.

این طرح از سال ۱۳۹۲ آغاز شد و مقرر بود در مدت ۲ سال بهره برداری شود اما با توجه به اجرای طرح توسعه ترمینال و استفاده همزمان مسافران از این فرودگاه برای اعزام و پذیرش، اجرای طرح با تأخیر مواجه شده است.

پیش از این، طول باند این فرودگاه سه هزار و ۲۰۰ متر بود که به تازگی حدود ۴۲۰ متر به طول آن اضافه شده است.

در این طرح روکش یکسانی بر طول کل باند فرودگاه ایجاد می‌شود.

همچنین همزمان در این طرح، سیستم روشنایی باند پس از ۲۵ سال تعویض می‌شود.

پایان پیام

کد خبر : 28286 ساعت خبر : 12:08 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=28286
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات