یادگارهای هخامنشی مقصد گردشگری نوروز

یادگارهای هخامنشی مقصد گردشگری نوروز

حافظیه و تخت جمشید، پیشتازان گردشگری فارس در نوروز ۱۴۰۳

به گزارش گلونی، بیش از ۳۵۰ هزار گردشگر نوروزی از جاذبه‌های تاریخی و گردشگری فارس دیدن کردند.

به گفته‌ مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس، در ایام نوروز ۱۴۰۳ شاهد استقبال چشمگیر گردشگران از اماکن تاریخی و طبیعی این استان بودیم.

آمار بازدیدکنندگان نشان می‌دهد که مجموعه فرهنگی تاریخی حافظیه با ۱۲۷ هزار و ۶۳۰ نفر، پر بازدیدترین جاذبه گردشگری فارس در نوروز امسال بوده است.

پس از حافظیه، مجموعه جهانی تخت جمشید با ۶۶ هزار و ۸۱۱ نفر و مجموعه فرهنگی تاریخی سعدیه با ۵۳ هزار و ۹۳۳ نفر در رتبه‌های دوم و سوم پربازدیدترین جاذبه‌های گردشگری فارس قرار گرفته‌اند.

یادگارهای هخامنشی مقصد گردشگری

دیگر جاذبه‌های پربازدید فارس در نوروز ۱۴۰۳ عبارتند از:

* ارگ کریم‌خان زند
* پاسارگاد
* نقش رستم

رشد چشمگیر آمار بازدیدکنندگان در نوروز ۱۴۰۳ نسبت به سال‌های گذشته، نشان‌دهنده‌ رونق گردشگری در استان فارس و جاذبه‌ی بالای این استان برای مسافران نوروزی است.

امیدواریم با برنامه‌ریزی و اجرای طرح‌های توسعه‌ای در حوزه گردشگری، شاهد افزایش هر چه بیشتر سهم این صنعت در اقتصاد استان فارس و رونق هر چه بیشتر این بخش باشیم.

علاوه بر جاذبه‌های تاریخی ذکر شده، فارس از جاذبه‌های طبیعی بی‌نظیری مانند دریاچه‌ی مهارلو، جنگل‌های انبوه بلوط، آبشارهای متعدد و دشت‌های سرسبز نیز برخوردار است که می‌تواند مقصدی ایده‌آل برای سفرهای تفریحی و طبیعت‌گردی باشد.

از گردشگران محترم تقاضا می‌شود که در سفر به این استان، ضمن رعایت نکات ایمنی و بهداشتی، به حفظ و حراست از میراث فرهنگی و طبیعی این سرزمین کهن بپردازند.

پایان پیام

آیین های مرتبط با بلاگردانی در نوروز

کد خبر : 283033 ساعت خبر : 5:27 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=283033
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات