ساخت و سازهای غیرمجاز بالادست سدکمندان ازنا تخریب شد

معاون حفاظت و بهره‎برداری شرکت آب منطقه‎ای لرستان گفت: ساخت و سازهای غیرمجاز بالادست سدکمندان ازنا تخریب شد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از ایسنا، نادر مختاری در جمع خبرنگاران، افزود: با استناد به تبصره سه ماده دو قوانین، تصویب نامه‎ها و آیین‎نامه‎های آب و آب و فاضلاب کشور ایجاد هر نوع اعیانی و حفاری و دخل و تصرف در بستر رودخانه‎ها و انهارطبیعی و کانال‎های عمومی و همچنین حریم قانونی دریاچه‎ها اعم از طبیعی و یا مخزنی ممنوع است.

وی اظهار کرد: طبق قانون توزیع عادلانه آب و با دستور دادستان ازنا، ساختمان‎های غیرمجاز واقع درحریم کیفی رودخانه کمندان ازنا تخریب شد.

این مقام مسئول تصریح کرد: ضرورت رعایت حریم کمی و کیفی منابع آبی به‎خصوص منابع آبی تامین کننده آب شرب از اولویت‎های وزارت نیرو است که در این خصوص گروه‎های گشت و بازرسی با دستور قضایی ساختمان‎های غیرمجاز احداث شده در محدوده حریم کیفی رودخانه کمندان ازنا در بالادست سد کمندان تخریب و عوامل آن جهت رسیدگی به تخلفات به قوه قضائیه معرفی شدند.

وی اضافه کرد: رودخانه کمندان تامین کننده آب شرب دو شهرستان ازنا و الیگودرز به مقدار ۱۸ میلیون متر مکعب در سال است.

پایان پیام

قوه قضائیه یا دادگستری که به نام های عدلیه یا عدالتخانه نیز خوانده می شده ، نام سیستم یا نهادی است که وفق دکترین تفکیک قوا معمولاً مستقل و غیرسیاسی تعریف می‌شود و وظیفهٔ آن تشکیل و نظارت بر نظام قضایی کشور و تعبیر و تفسیر قوانین آن کشور است. همچنین نظارت بر اجرای قوانین و در برخی کشورها نظارت بر انتخابات و حل اختلاف بین قوه مجریه یا دستگاه اجرایی و قوه مقننه نیز از وظایف این نهاد است.

قوهٔ قضائیهٔ جمهوری اسلامی ایران، قوه‌ای است مستقل که پشتیبان حقوق فردی و اجتماعی و مسئول تحقق بخشیدن به عدالت در ایران است. رئیس قوهٔ قضائیه توسط رهبر انقلاب اسلامی به مدت ۵ سال به این سمت منصوب می‌شود که باید مجتهد عادل و آگاه به امور قضایی و مدیر و مدبر باشد. ریاست قوهٔ قضائیه را در حال حاضر سید ابراهیم رئیسی بر عهده دارد.

 

کد خبر : 3017 ساعت خبر : 10:52 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=3017
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات