تداوم ممنوعیت شکار پرندگان در فریدونکنار

تداوم ممنوعیت شکار پرندگان در فریدونکنار

مدیرکل دفتر صید و شکار سازمان حفاظت محیط زیست گفت: به دلیل شیوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان تا اطلاع ثانوی مجوز شکار پرنده صادر نمی‌‌شود.

به گزارش پایگاه خبری گلونیبه نقل از پانا، علی تیموری با تأکید بر اینکه سازمان محیط زیست به هیچ وجه مجوز شکار پرنده نمی‌دهد، در خصوص اقدامات این سازمان برای مقابله با شیوع آنفولانزای مرغی در شمال کشور اظهارداشت: دستورالعمل رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به استان‌ها ابلاغ شده است. با توجه به اعلام سازمان دامپزشکی کشور و بررسی‌های به عمل آمده سازمان بر اساس قانون شکار و صید، صدور هر گونه مجوز شکار پرنده آبزی و کنار در سطح کشور ممنوع شده است.

مدیرکل دفتر صید و شکار سازمان حفاظت محیط زیست تأکید کرد: بر اساس ابلاغیه سازمان حفاظت محیط زیست کسانی که قبلا پروانه شکار دریافت کرده‌اند نیز تا اطلاع ثانوی نباید نسبت به شکار پرنده در سطح استان‌ها اقدام کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه برخورد با شکارچیان متخلف بر عهده یگان استان‌ها قرار دارد، گفت: برای برخورد با شکارچیان متخلف پرنده در فریدونکنار یگان حفاظت محیط زیست موظف است در صورت مشاهده شکارچیان غیرمجاز چه آن‌هایی که دارای پرونده شکار هستند و چه آن‌هایی که مجوز ندارند، برخورد قانونی کند.

تیموری در مورد زمان احتمالی فروکش کردن شیوع آنفولانزای مرغی نیز گفت: سازمان دامپزشکی مرجع اعلام این موضوع است و هر زمانی که اعلام کنند، شیوع آنفولانزای مرغی فروکش کرده است ما می‌توانیم دستورالعمل شکاری که برای ۲۱ استان ابلاغ کرده‌ایم را ادامه دهیم اما در حال حاضر تا اطلاع ثانوی این موضوع ممنوع است.

تداوم ممنوعیت شکار پرندگان در فریدونکنار

وی درباره تعطیلی بازار فریدونکنار اظهارداشت: موضوع تعطیلی بازار فریدونکنار پیشنهاد شده است که با همکاری دستگاه‌ها انجام شود.

مدیر کل دفتر صید و شکار سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه وضعیت مدیریتی شکار غیر مجاز پرندگان در فریدونکنار به طور جدی انجام می‌شود، گفت: برنامه ۵ ساله مدیریت فریدونکنار که توسط اداره کل حفاظت محیط زیست استان مازندران تدوین شده که امسال سال سوم این برنامه اجرایی شد. در این برنامه مسایل مربوط به دام‌های هوایی و برخورد با شکارچیان متخلف دنبال می‌شود.

برای خواندن مطالب دیگر می‌توانید به سایت گلونی مراجعه کنید.

ویدیوهایی درباره این موضوع در آپارات گلونی ببینید.

پایان پیام

کد خبر : 30884 ساعت خبر : 7:03 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=30884
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات