افزایش ۳۵ درصدی قیمت بعد از ارگانیک شدن

افزایش ۳۵ درصدی قیمت بعد از ارگانیک شدن

به گزارش پایگاه خبری گلونی تولید کننده گلاب ارگانیک می‌گوید: گاهی اوقات بر برخی از واژه‌ها به شکل تبلیغاتی نگاه می‌شود که همین باعث می شود مردم به اعتمادشان نسبت به انواع دیگر محصول که واقعا ان واژه را دارند از دست بدهند .در واقع این گروه محصولات از هیچ ارگان و سازمانی مجوز ندارند. ارگانیک از این قائده مستثنی نیست  در حالی که اگر شرکت یا فردی بخواهد محصول ارگانیک تهیه کند ۵ سال زمان نیاز دارد تا بتواند مجوزهای لازم برای محصول ارگانیکش، بگیرد.
افزایش ۳۵ درصدی قیمت بعد از ارگانیک شدن
به گزارش پایگاه خبری گلونی، دکتر پرویز خیرخواه در گفت‌وگو با زیست‌آنلاین می‌گوید: یک سری شرکت‌ها خصوصی که کارشان ارائه  مجوز ارگانیک است بر روی فرایند تولید و داشت و برداشت در امزارع و شرکت‌ها نظارت دارند. بیشتر این شرکت‌ها خارجی هستند و در داخل ایران نیز انجمن ارگانیک تشکیل شده است که هدفش جدایی محصول ارگانیک از غیر ارگانیک است که از مزرعه تا بازار این فرایند را پیگیری می‌کند.این تولید کننده د ادامه می‌گوید:  محصول ارگانانیک نیاز به مزرعه ارگانیک دارد. در واقع از صفر تا صد تهیه گلاب را باید به صورت کاملا ارگانیک انجام شود تا بتواند گواهی‌های بین‌المللی را کسب کند.

 

افزایش ۳۵ درصدی قیمت بعد از ارگانیک شدن

برای آنکه مصرف کننده اطمینان پیدا کند که محصول که خریداری می‌کند ارگانیک است، شرکت‌های نظارتی وجود دارند که در تمام مراحل تولید محصول بر روی آن نظارت خواهند داشت. آنها بازرسی‌های متداولی انجام می‌دهند و کارشناسان خبره‌ای دارند که در حوزه خودشان صاحب نظر هستند. آنها با بازرسی‌های مستمر و مدارک و شواهدی که در زمان بازرسی در زمین می‌بینند می‌توانند تشخیص دهند محصول ارگانیک هست یا نه.وی در ادامه می‌گوید: اما بازرسی‌ها به زمین کشاورزی خلاصه نمی‌شود آنها با دیدن هر نوع آثار مشکوک مقداری از خاک زمین را به صورت نمونه انتخاب می‌کنند و آنها را در آزمایشگاه‌های مجهزشان مورد بررسی قرار می‌دهند.

او در توضیح این موضوع می‌گوید: به فرض در زمینی که سموم به کار می‌رود سموم که فقط آفات را نابود نمی‌کند بلکه نبود انواع و اقسام حشرات موجود در فضای اطراف زمین را از بین می‌رود و این مساله‌ای است که از دید نگاه کارشناسان دور نمی‌ماند و وقتی همه چیز در زمین از بین رفته است معلوم است که زمین دستکاری شده است.وی در ادامه از روند کار کارشناسانی که ارگانیک بودن محصول را بررسی می‌کنند می‌گوید: ارتباط و صحبت با کشاورزان نیز راه دیگری است که کارشناسان از آن بهره می‌گیرند و می‌توانند مراحل کار را از زبان او بشنوند.
این پزشک که به کار ارگانیک نیز علاقه دارد در ادامه می‌گوید: ارگانیک کردن محصول اصلا کار آسانی نیست سه سال که باید دوران گذار را طی کرد تا اگر احیانا پیش از این از کود و سم استفاده کرده‌اید آثارش از بین رود. اما تازه بعد از سه سال که مزرعه ارگانیک می‌شود نظارت قطع نمی‌شود و ادامه پیدا می‌کند.وی با اشاره به اینکه این شرکت‌ها هزینه‌هایشان را از خود مزرعه دار می‌گیرند می‌گوید: این مراحل هزینه‌بردار است و شخصی که بخواهد زمین و محصولش ارگانیک شود باید این مراحل را سپری کند اما فایده این کار این است که می‌تواند محصولش را ۲۰ تا ۳۵ درصد گرانتر از محصولات طبیعی در بازار به فروش برساند.
پایان پیام

کد خبر : 42442 ساعت خبر : 2:51 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=42442
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات