مهلت دریافت کارت کنکور تا ساعت ۲۲ چهارشنبه

مهلت دریافت کارت کنکور تا ساعت ۲۲ چهارشنبه

به گزارش پایگاه خبری گلونی حسین توکلی، مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: کارت ورود به جلسه آزمون سراسری دانشگاه‌ها از ساعت ۱۵ دیروز ۱۱ تیر بر روی سایت سازمان سنجش قرار گرفته و حداکثر تا ساعت ۲۴ روز چهارشنبه در دسترس داوطلبان است.

مهلت دریافت کارت کنکور تا ساعت ۲۲ چهارشنبه

داوطلبان تمامی پنج گروه آزمایشی آزمون سراسری سال ۹۶ دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی تا چهارشنبه ۱۴ تیر فرصت دارند به سایت سازمان سنجش www.sanjesh.org مراجعه و نسبت به دریافت کارت پرینت اقدام کنند.

در ایران، سازمان سنجش آموزش کشور که سازمانی تحت نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است، متولّی اصلی برگزاری کنکور سراسری برای ورود به دانشگاه‌های دولتی است.

این آزمون در هر سال یک بار در ماه تیر برگزار می‌شود و از سال ۱۳۷۷ به صورت یک مرحله‌ای و برای پنج گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی، علوم انسانی، زبان‌های خارجی و هنر به‌طور جداگانه برگزار شد.

اوّلین کنکور ایران در سال ۱۳۴۸ برگزار شد و ۴۷٫۷۰۳ نفر داوطلب در آن شرکت کردند. سؤالات اوّلین دورهٔ کنکور، به صورت سؤالات جواب کوتاه طرّاحی شده بود. نفر اول در این کنکور مهدی حضرتی بود. آزمون سال ۱۳۹۷، پنجاهمین آزمون کنکور ایران بود.

در سال‌های اخیر، توجه داوطلبان کنکور به رشته تجربی بیش از پیش شده‌است به طوری که تعداد شرکت کنندگان داوطلبان در کنکور تجربی در سال ۱۳۹۵ به ۵۱۹ هزار و ۴۸۸ نفر رسید.

این در حالی است که در همین سال تعداد شرکت کنندگان کنکور ریاضی فیزیک به ۱۶۲ هزار و ۸۷۹ نفر و تعداد شرکت کنندگان کنکور علوم انسانی به ۱۶۱ هزار و ۵۰۰ نفر و تعداد شرکت کنندگان کنکور هنر ۵۴ هزار و ۶۹۷ نفر و در کنکور منحصراً زبان به ۱۱۵ هزار و ۷۱۰ نفر رسیده‌است. طبق این آمار تعداد شرکت کنندگان کنکور تجربی در سال ۹۵ بیش از ۳ برابر داوطلبان کنکور ریاضی فیزیک و علوم انسانی است.

علت این امر بازار کار رشته‌های تحصیلی تجربی است از نکات جالب کنکور احتمال قبولی متقاضیان با توجه به تعداد داوطلبان و ظرفیت دانشگاه‌ها است که به شرح زیر است: تجربی ۲۴٪ ریاضی ۱۱۸٪ انسانی ۹۰٪ هنر ۴۱٪ زبان ۲۷٪

پایان پیام

کد خبر : 45762 ساعت خبر : 6:09 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=45762
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات