دنده‌مان نرم خودرو گران شد

دنده‌مان نرم خودرو گران شد

پایگاه خبری گلونی، محمد پورخداداد: همیشه برایم سوال بوده که این سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و شورای رقابت دقیقا چه کاری انجام می‌دهند. سری به سایت این دو نهاد زدم ولی بیشتر گیج شدم. مثلا در سایت سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان آمده است که وظیفه این سازمان بازرسی و نظارت بر قیمت و توزیع کالاهای تولیدی و وارداتی و خدمات مشمول در تمام بخش‌ها اعم از دولتی، تعاونی، خصوصی و نهادها و اعمال نظارت بر اجرای قیمت‌ها و رسیدگی به تخلفات بر اساس قانون تعزیرات است یا در سایت شورای رقابت آمده است که از وظایف این شورا مبارزه با قیمت‌گذاری تبعیض‌آمیز، قیمت‌گذاری تهاجمی‌ و‌ تصویب دستورالعمل تنظیم قیمت، مقدار و شرایط دسترسی به بازار کالاها و خدمات انحصاری.
گیجی من از همین حدود وظایف تعیین‌شده برای آنهاست. این دو نهاد قانونی یک طرف معامله که مردم هستند را رها کرده‌اند طرف دیگر را سفت چسبیده‌اند و در این رینگ خونین، تولیدکننده را برای زدن مشت‌ها محکم‌تر تروخشک می‌کنند.

دنده‌مان نرم خودرو گران شد

حتما در خبرها خوانده‌اید که اعضای شورای رقابت طی مصوبه‌ای به افزایش قیمت خودرو رای دادند. بر این اساس قیمت سمند، پراید و پژو هر یک براساس درصدی گران شد و حتما هیچ گاه نخوانده‌اید که مثلا شورای رقابت یا سازمان حمایت از مصرف کنندگان، قیمیتی را کاهش دهد و یا حتی با افزایش قیمتی مخالفت کند. جالب است بدانید که در اطلاعیه‌ای که شورای رقابت صادر کرده است آمده که موضوع افزایش قیمت براساس تقاضای شرکت‌های خودروسازی ایران خودرو و سایپا در دستور کار شورا قرار گرفته بود و خیلی شیک و مجلسی تکلیف همه را روشن کرده است که ما نه خسته‌ایم نه همپا و فقط هستیم که باشیم. قبل‌ترها که حیا و خجالت هنوز خز نشده بود برای ابراز محبت به کسی و احتمالا رساندن نامه‌ای از سر لطف به یاری، مجبور بودیم بچه پرروی محل را برای این کار اجیر کنیم تا به جای ما این امر خطیر را انجام دهد. تقریبا این دو نهاد هم برای خودروسازان و کلا تولیدکنندگان حکم همان بچه را دارند. به این صورت که از آنجایی که خود خودروسازان روی آن را ندارند که در دوربین خبرنگاران زل بزنند و از افزایش صدباره قیمت خودروهای بی‌کیفیتی مانند پراید، که تا همین چند روز پیش قرار بود به تاریخ بپیوندد، حرف بزنند، از این دو سازمان استفاده می‌کنند.
از همین رو تقاضا داریم برای کاستن از گیجی بیشتر مصرف کنندگان، این دو سازمان در شرکت‌های خودروسازی تجمیع شوند تا بتوانند وظایف خود را به عنوان سخنگوی آنها به بهترین نحو انجام دهند.

پایان پیام

کد خبر : 45775 ساعت خبر : 7:13 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=45775
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات