بازرسی منابع آب در لرستان

بازرسی منابع آب در لُرستان

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از مهر،‌ مدیر دفتر حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای لرستان از فعال شدن ۱۸ گروه گشت و بازرسی منابع آبی این استان خبر داد.

به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای لرستان مهدی سجادی از فعال شدن ۱۸ گروه گشت و بازرسی منابع آبی این استان خبر داد.

وی بیان داشت: افزایش نسبی دما، تغییر رژیم بارش و کاهش نزولات جوی از عوامل اقلیمی وقوع و تداوم خشکسالی در لرستان است.

مدیر دفتر حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای لرستان عوامل تشدید کننده بحران خشکسالی در لرستان را توسعه کشت محصولات آبدوست، عدم رعایت الگوی کشت، برداشت‌های غیر مجاز از منابع آب سطحی و زیرزمینی و سنتی بودن شیوه‌های آبیاری عنوان کرد.

سجادی گفت: با توجه به کاهش ۵۶ درصدی سطح پوشش برفی امسال نسبت به سال گذشته شرکت آب منطقه‌ای اقدام به فعال کردن ۱۸ گروه گشت و بازرسی منابع آب کرده و جلسات متعددی با سازمان جهاد کشاورزی و دادگستری استان با هدف استفاده بهینه از منابع آب و اصلاح و تعیین الگوی کشت برگزار شده است.

بازرسی منابع آب در لُرستان

وی با اشاره به اقدامات انجام شده توسط شرکت آب منطقه‌ای لرستان در خصوص مقابله با خشکسالی افزود: رها سازی مدیریت شده آب سد ایوشان خرم‌آباد، تشکیل کمیته بحران و پدافند غیر عامل شرکت، فعال‌سازی شوراهای حفاظت منابع آب شهرستانها، اخذ حکم سیار دادستانی برای برخورد با متخلفین و متعرضین به منابع آبی، شناسایی موتور تلمبه‌ها و چاه های غیر مجاز و پیگیری اقدامات قانونی و قضایی در اولویت کاری شرکت قرار گرفته است.

مدیر دفتر حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای لرستان با اشاره به نصب تعداد هزار و ۱۳۹ کنتور هوشمند توسط آب منطقه‌ای و شرکت توزیع برق برروی چاه‌های سطح استان گفت: بالاترین نصب کنتورهای هوشمند آب و برق در سطح شهرستان‌های ازنا و الیگودرز انجام شده که با نصب این کنتورها روی چاه‌های کشاورزی می توان مدیریت مناسبی روی آب های زیرزمینی استان اعمال کرد.

برای خواندن مطالب دیگر می‌توانید به سایت گلونی مراجعه کنید.

ویدیوهایی درباره این موضوع در آپارات گلونی ببینید.

پایان پیام

کد خبر : 4640 ساعت خبر : 4:53 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=4640
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات