تکذیب برکناری مدیر کل میراث فرهنگی لرستان

تکذیب برکناری مدیر کل میراث فرهنگی لرستان

به گزارش پایگاه خبری گلونی، در پی انتشار اخباری مبنی بر برکناری غلامرضا سلیمانی از اداره کل میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری لرستان، روابط عمومی این اداره کل اطلاعیه‌ای را منتشر کرد که در ادامه می‌خوانید:

تکذیب برکناری مدیر کل

اخیرا خبری مبنی بر تغییر مدیریت و انتصاب فرد جدیدی بر مسند مدیریت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان در فضای مجازی منتشر شده و دست به دست می‌شود.

به‌ این وسیله به اطلاع اصحاب محترم رسانه و مطبوعات می‌رساند تاکنون هیچ حکم یا نامه‌ای در این خصوص به استان ابلاغ نشده است.

بدیهی است در صورت کسب اطلاعات و اخبار موثق از طریق سایت رسمی این اداره کل به اطلاع عزیزان خواهد رسید.

لذا خواهشمند است از انتشار اخبار بی پایه و اساس خودداری نمایید.

لغت توریسم (Tourism) از کلمه تور (‏Tour) به معنای گشتن اخذ شده که ریشه در لغت لاتین Tourns به معنای دور زدن، رفت و برگشت بین مبدأ و مقصد و چرخش دارد که از یونانی به اسپانیا، فرانسه و در نهایت به انگلیس راه یافته است. در گذشته به گردشگران سیاح نیز گفته می‌شد که در اصل واژه‌ای عربی برگرفته از فعل سیاحت بوده‌است.

سازمان جهانی گردشگری با توجه به تمامی تعاریف گردشگری که تا قبل از سال ۱۹۹۴ ارائه شده بودند در سال ۱۹۹۵ یک تعریف نهایی منتشر کرد:

«مجموعه فعالیت‌های فرد یا افرادی که به مکانی غیر از مکان عادی زندگی خود مسافرت و حداقل یک شب و حداکثر یک سال در آنجا اقامت می‌کنند و هدف از مسافرت آنان نیز گذراندن اوقات فراغت است. البته اهدافی نظیر اشتغال و کسب درآمد شامل آن نمی‌شود» بر این اساس کسانی که شامل این تعریف می‌شوند نیز گردشگر نامیده می‌شوند.

پایان پیام

کد خبر : 46547 ساعت خبر : 0:39 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=46547
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات