روزنامه‌ی لرستان/ ۲۳ شهریور

روزنامه‌ی لرستان/ ۲۳ شهریور

مروری بر خبرهای روز استان که هر روز به طور ویژه در پایگاه خبری گلونی منتشر می‌شود:

به گزارش پایگاه خبری گلونی همیشه برای خواندن خبرهای ناخوشایند و ناراحت کننده وقت هست پس روزنامه را با یک خبر خوب محیط زیستی آغاز کنیم و به قول معروف کاممان را شیرین کنیم.
طی خبری که روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان نوشت امروز مراسم کاشت درخت بلوط با حضور پدر بلوط لرستان و رکاب‌زن جانباز که به خرم‌آباد رسیده بود در تپه شهدای گمنام برگزار شد. مدیر کل محیط زیست لرستان با بیان اینکه اقدام آقای طباطبایی یک کار فرهنگی و قابل تقدیر است، ادامه داد: در این کار هم فرهنگ دوچرخه‌سواری که یک ورزش پاک است و هم درخت‌کاری ترویج پیدا می‌کند و از نظر ما ماهیت کار ایشان کاملا محیط زیستی است.سیدمسعود طباطبایی دوچرخه سوار جانباز عصر یکشنبه به همراه جمعی از مسئولان استانی به مزار شهدای گمنام لرستان واقع در تپه شهدای خرم‌آباد ادای احترام کرد و نهال‌های بلوط در این مکان مقدس با حضور پدر بلوط ایران کاشته شد.

مدیرکل محیط زیست لرستان در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران گفت: همانگونه که بحث ریزگردها در لرستان و استان‌های غرب کشور ایجاد شده اگر بحث‌های زیست محیطی را جدی نگیریم به طور قطع سلامت همه زیستمندان به خطر خواهد افتاد.

به نقل از مهر، معاون برنامه ریزی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان هم در حاشیه مراسم درخت کاری در تپه شهدای گمنام در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ۱۱ پارک جنگلی در سطح استان لرستان وجود دارد که ایجاد و توسعه این گونه پارک ها به منظور استفاده مردم از آنها در دستور کار منابع طبیعی استان است. در سال ۹۴ حدود ۶۰۰ میلیون تومان به عملیات کاشت در خت و جنگل‌کاری در استان اختصاص یافته است.

روزنامه‌ی لرستان/ ۲۳ شهریور

ولی فراموش نکنیم که با همه این اقدامات هنوز اوضاع احوال محیط زیست‌مان خوب نیست و باید حسابی مواظبش باشیم.

روزنامه را با اخبار محیط زیست آغاز کردیم، خبر بعدی هم از احداث سد برای برطرف کردن بحران آب است که تسنیم نوشت. مدیردفتر حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای لرستان عصر امروز در جلسه منابع آب شهرستان پلدختر اظهار داشت: کشور ۱۵ سال با خشکسالی مواجه است و امسال میزان نزولات جوی در استان لرستان نسبت به سال گذشته ۲۵ درصد کاهش یافته است. وی با بیان این‌که اصلاح الگوی کشت باید انجام شود و ریزگردها را باید مدیریت کرد، تصریح کرد: اگر بتوانیم موتورتلمبه‌های غیرمجاز فرادستی را جمع‌آوری کنیم به تبع آب به پایین دست می‌رسد و آنان هم از آب بهره‌مند می‌شوند که این کار انجام شده است و در سال آب آینده شاهد این قضییه نیستیم. ایشان بر ضرورت احداث سد در شهرستان پلدختر تأکید و عنوان کرد: اگر بتوانیم در مناطقی از شهرستان که شرایط احداث سد در آنجا وجود دارد ، سد احداث کنیم می‌توان سیلاب‌ها را ذخیره کرده تا در آینده آب در هنگام نیاز قابل دسترسی وجود داشته باشد.

مهر امروز خبری از آلودگی آب در یک روستای خرم‌آباد داشت. سرپرست مرکز بهداشت خرم‌آباد از راهی شدن اهالی روستای «ده سفید سفلی» این شهرستان به بیمارستان به دلیل آلودگی آب شرب این روستا خبر داد. اواسط هفته گذشته توسط پزشک مرکز بهداشت دو مورد ابتلا به «گاستروآنتریت» در این روستا گزارش شد که بلافاصله کارشناسان بهداشت محیط و مبارزه با بیماری‌ها به محل اعزام و بررسی‌های همه جانبه خود را بر روی آب آشامیدنی روستا و سایر جوانب امر آغاز کردند.

طی خبری که فارس داشت رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت بروجرد گفت: نمایشگاه پاییزه این شهرستان از ۲۲ شهریورماه فعالیت خود را آغاز کرده و تا اول مهر ماه در محل نمایشگاه تروکا به کار خود ادامه می‏‎دهد. وی ساعات بازدید از نمایشگاه پاییزه را ۱۵ عصر تا ۲۲ شب دانست و افزود: اقلام عرضه شده در این نمایشگاه در دو سالن تجهیز شده در معرض دید بازدیدکنندگان قرار می‏‌گیرند.

روزنامه‌ی لرستان/ ۲۳ شهریور

خبر بعدی خبر درآمد پایین‌تر از میانگین مردم لرستان است که روابط عمومی استانداری لرستان داشت. معاون برنامه‌ریزی و بودجه استانداری لرستان گفت: متوسط درآمد سرانه مردم لرستان۴۹درصد کمتر از میانگین کشور بوده و این درحالی است که هم اکنون کمبود منابع بانکی از اصلی‌ترین مشکلات در مسیر توسعه به ویژه توسعه صنعتی استان است.

فارس امروز خبری هم از آغاز عملیات اجرایی استودیوی شیشه‌ای بام خرم‌آباد داشت. عصر امروز با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین رمضان موسوی‌مقدم معاون امور مجلس و استان‌های صدا و سیما، استاندار و مدیر کل صدا و سیمای لرستان و همچنین نمایندگان مردم خرم‌آباد و الیگودرز در مجلس شورای اسلامی مراسم آغاز عملیات اجرایی استودیوی شیشه‌ای بام خرم‌آباد و ایستگاه فرستنده تلویزیونی صدا و سیمای مرکز لرستان در خرم‌آباد برگزار شد.

عضو اینستاگرام گلونی شوید و اخبار روز ایران و جهان را دنبال کنید.

پایان پیام

گزارش‌گر: آرشین ساکی

کد خبر : 5062 ساعت خبر : 7:20 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=5062
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات