آیا کلانتری، در انتصاب مدیران کل استانی موفق عمل می‌کند؟

آیا کلانتری، در انتصاب مدیران کل استانی موفق عمل می‌کند؟

پایگاه خبری گلونی، نگار فیض‌آبادی: عیسی کلانتری، رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست، بعد از بررسی کارنامه مدیران کل استانی، موفقیت یا شکست خود را در انتصاب و ابقای مدیران نشان خواهد داد. نتیجه این بررسی‌ها هر چه که باشد، سنگ محکی ست برای نشان دادن عیار کلانتری که او مدیریت شایسته را ترجیح می‌دهد و یا انتصاب‌های پرخطا را که نشان از جان گرفتن کسانی ست که نه تنها معنی حفاظت از محیط‌زیست در محدوده استان را نمی‌دانند بلکه رویای مدیر شدن را با پشت میز نشستن و اقدام مفیدی انجام ندادن، تبدیل به واقعیت می‌کنند.

انتصاب و ابقای مدیران کل استان‌ها به مُهر زیر کاغذ محدود نمی‌شود. بلکه نشان می‌دهد قرار است عرصه برای کارشناسان خبره باز شود یا کسانی که عملکرد کارآمدی نداشتند اما چون می‌توانند در قالب یک مدیر محافظه‌کار که زبانش به گفتن نقد سازنده در دهان نمی‌چرخد، ظاهر شوند پس توسط کلانتری انتخاب می‌شوند.

آیا کلانتری، در انتصاب مدیران کل استانی موفق عمل می‌کند؟

منتقدان ابتکار، بارها از تصمیم او در انتخاب مدیران کل استان‌ها حیرت‌زده شدند. تعجبی توأم با افسوس که چرا ابتکار می‌بیند اما باز هم چشمانش را روی واقعیت می‌بندد و کسانی را انتخاب کرده که پیشینه پر تخلفشان همچون وزنه سربی به پایشان بسته شده و یا مدیرانی که حتا خودشان هم در خواب نمی‌دیدند که بر صندلی مدیریت، تکیه بزنند. هر قدر سیاه و سفید متضادند، آنها هم با مدیریت، تناقضی دیرینه داشتند.

ادارات کل حفاظت محیط‌زیست استان‌ها، به مدیرانی احتیاج دارد که چشمشان را نه بر اشتباهات مدیر بالادست ببندند و نه به خاطر کم‌کاری‌های زیردستان، کوتاه بیایند. اینکه کلانتری، به‌اصطلاح مدیرها را که نه قادرند نظر کارشناسان را جلب کنند و نه اهالی رسانه را، و در یک کلام اگر نالایق‌ها را انتخاب کند، نشان از بلندنظری او ندارد. بلکه مُهر تأییدی ست برای قوت گرفتن کسانی که ممکن است حوزه استان‌ها را امن‌تر بدانند و با پنهان‌کاری و زد و بند، مجوزهایی صادر کنند که وضعیت محیط‌زیست را از حالت کنونی، بدتر و وخیم‌تر کند.

باید منتظر بمانیم تا ببینیم کلانتری، سراغ مدیران حرفه‌ای و کاربلدی می‌رود که محیط‌زیست را فدای منافع شخصی‌شان نمی‌کنند و یا کسانی را بر مسند مدیریت می‌گذارد که اهل مدارا هستند و به سکوت کردن در مقابل اشتباهات بالادستی‌ها خو گرفته‌اند. امیدواری و ناامیدی فعالان و دوستداران محیط‌زیست، به‌شدت به انتخاب مدیران کل استان‌ها توسط کلانتری گره خورده است. امیدواریم کلانتری آزموده‌ها را دوباره آزمون نکند و فراموش نکند که به حاشیه راندن نالایق‌ها کوتاه‌نظری نیست.

عضو اینستاگرام گلونی شوید و اخبار روز ایران و جهان را دنبال کنید.

پایان پیام

کد خبر : 52407 ساعت خبر : 6:47 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=52407
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات