پرش از مشکلات با استفاده از طنز

پرش از مشکلات با استفاده از طنز

پایگاه خبری گلونی، محمد ساکی: برخی روحیات مردم یک جامعه آنقدر در خصوص مباحث و اتفاقات نزدیک به هم است که بعد از رخ دادن آن افراد به طور کلی و البته سریع به یک اتفاق نظر جامع می‌رسند.

نمونه آن قرعه کشی جام‌ جهانی، افزایش عوارض خروج از کشور، تداوم زلزله در استان‌های غربی کشور!

هر کدام از این اتفاق‌ها به اشکال مختلف طنز در رسانه‌های مجازی چرخید و تقریبا فراگیر شد.

اینکه ما از طنز به عنوان ابزاری برای به چالش کشیدن اتفاقاتی که درک آنها گاهی سخت و مشکل است استفاده می‌کنیم، نشان از چیست؟

پرش از مشکلات با استفاده از طنز

این مطلب نشان می‌دهد، می‌شود ابعاد مختلف یک مشکل را به طنز گرفته و واقعیت را برای خود و دیگران قابل هضم کنیم و از فشار اولیه آن عبور می‌کنیم.

پرش از هنجارها و ناهجاری‌های اجتماعی و سیاسی با به طنز کشیدن مسئله و بیان حالات مختلف آن و پیش‌بینی چیزی که می‌توانست به شکل بدتری اتفاق بیفتد یکی از کارهایی است که آرامش خاطر بیشتری را به افراد جامعه می‌دهد. حال سوال اینجاست که چطور می‌توانیم از روحیه طنز عمومی در زندگی شخصی خود استفاده کنیم که بتوانیم از کنار اتفاقات ریز و درشت روزانه بدون درگیری و تشنج عبور کنیم.

مثلا وقتی چیزی ما‌‌ را ناراحت می‌کند (بی‌ملاحضه بودن در رانندگی و عدم احترام به حقوق هم) همین رویه طنزگونه را به دیگر بعد آن‌ به اصطلاح مزاحمت اضافه کنیم تا ذهنیت هیجان‌انگیزتری را پیدا کنیم که و تا گذر از آن مثبت تر باشیم.

یکی از تعاریف مسئله در علوم سیاسی شکاف به وجود آمده از وضعیت مطلوب تا رسیدن به وضعیت موجود است که می‌‌توان از یک طنز خوب برای گذران این زمان استفاده کرد.

پایان پیام

 

 

 

کد خبر : 61604 ساعت خبر : 1:50 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=61604
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات