مستر کلاس آواز کلاسیک برگزار شد

به گزارش پایگاه خبری گلونی از خانه موسیقی، مستر کلاس آواز کلاسیک برگزار شد مستر کلاس آواز کلاسیک با تدریس دو هنرمند اهل کشور اوکراین و با حضور خوانندگان جوان در خانه موسیقی برگزار شد.

این مستر کلاس در روز های ۲۱ و ۲۲ مهرماه در به همت خانه موسیقی و همکاری کنسرواتوار موسیقی تهران در ساختمان شماره ۱ برگزار شد.

پیش از شروع این کارگاه آموزشی نسرین ناصحی (رئیس هیئت مدیره کانون خوانندگان کلاسیک) از برگزاری این کلاس ابراز خوشحالی کرد و گفت: در کانون خوانندگان کلاسیک قصد داریم در هر فصل مستر کلاس‌هایی برای ارتقا سطح خوانندگان و همچنین آگاهی آنها از جدیدترین متدهای آموزشی آواز کلاسیک برگزار کنیم.

وی افزود: خوشبختانه علاوه بر برگزاری مستر کلاس‌های آواز جلساتی را با عنوان آشنایی با اپرا با حضور استادان برجسته برگزار کرده‌ایم که با استقبال اعضای کانون مواجه شده و در آینده نیز این برنامه‌ها اجرا خواهد شد.

پس از این سخنان و در ابتدای این کلاس‌ها یک قطعه توسط میتریایو وایدیم و گالینا خداکیوسا (مدرسان اوکراینی) به اجرا درآمد و توسط مترجم نکات این اجرا یادآوری شد.

در ادامه گالینا خداکیوسا با کمک تصاویر نحوه تشکیل صدا و درآوردن صدای درست در آواز کلاسیک را به حاضران آموزش داد و نمونه‌هایی را هم اجرا کرد.

سپس هر یک از شرکت‌کنندگان حاضر در این کارگاه قطعه‌ای را که از قبل آماده کرده بودند به اجرا در آوردند که اشکالات آنها توسط مدرسان اوکراینی یاد‌آوری و تصحیح شد.

در این کارگاه دو روزه همچنین مواردی از جمله صداسازی، وکالیست، تکنیک آواز و اجرای قطعات صحنه ای مورد بررسی قرار گرفت.

میتریایو وایدیم فارغ‌التحصیل از آکادمی ملی موسیقی چاکوفسکی کشور اوکراین است و در فستیوال بزرگ کلیسای سنت الکساندر شرکت کرده و به عنوان سولیست در گروه کر مردان شهرداری کیف حضور دارد. او در سال های ۲۰۰۹، ۲۰۱۱، ۲۰۱۲، ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ در شهر های خارکیف، سلواکیا، وین، ناپل و مالدیو برنده جوایز رقابت‌های بین المللی شده است. وی از سال ۲۰۰۸ به همراه همسرش گالینا خداکیوسا شروع به اجرای دوئت پرداخته است که در سال های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۴ موفق به دریافت دیپلم افتخار شده‌اند.

گالینا خداکیوسا نیز از آکادمی بین‌المللی کیف (چایکوفسکی) فارغ‌التحصیل شده و از سال ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۷ به عنوان خواننده اپرا و ارکستر فعالیت کرده است. او از سال ۲۰۰۵ تا کنون در اپرای جوان کیف مشغول به کار است و اجراهایی برای اپراهای شهرداری و تاتر برای کودکان و نوجوانان داشته است. وی در سال ۲۰۱۳ چایزه چهارمین رقابت‌های بین‌المللی آواز را در کیف از آن خود کرد.

پایان پیام

کد خبر : 6493 ساعت خبر : 12:15 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=6493
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات