نشست «سایه اقتصاد سیاسی بر صلح» با حضور راغفر، صادقی و رئیس‌دانا

نشست «سایه اقتصاد سیاسی بر صلح» با حضور راغفر، صادقی و رئیس‌دانا

نشست «سایه اقتصاد سیاسی بر صلح» با مشارکت انجمن جامعه‌شناسی ایران و انجمن علمی جامعه‌شناسی دانشگاه شهیدبهشتی در این دانشگاه برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، در این نشست که دوشنبه، ۴ دی‌ماه در تالار مولوی دانشکده ادبیات دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، فریبرز رئیس‌دانا، حسین راغفر، عضو هیئت علمی دانشگاه الزهراء و محمود صادقی، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی و استادیار دانشگاه تربیت‌مدرس سخنرانی کردند.

همچنین حسن امیدوار، دبیر گروه جامعه‌شناسی صلح انجمن جامعه‌شناسی ایران به قرائت مقدمه‌ای پرداخت و خلیل میرزایی، مولف و جامعه‌شناس مدیریت نشست را بر عهده داشت.

گفتنی است احمد توکلی، استادیار دانشکده اقتصاد دانشگاه شهید بهشتی نتوانست در نشست حضور یابد.

گزارش کامل در عطنا قرار می‌گیرد؛

نشست «سایه اقتصاد سیاسی بر صلح» با حضور راغفر، صادقی و رئیس‌دانا

عکس: شکیبا شیرازی تهرانی-عطنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ایران (دربارهٔ این پرونده تلفظ راهنما·اطلاعات، به معنی سرزمین آریایی‌ها) با نام رسمی جمهوری اسلامی ایران، کشوری در جنوب غربی آسیا و در منطقه خاورمیانه با ۱٬۶۴۸٬۱۹۵ کیلومتر مربع وسعت (هفدهم درجهان) و بر پایه سرشماری سال ۱۳۹۵ دارای ۷۹٬۹۲۶٬۲۷۰ نفر جمعیت (هجدهم درجهان) است.

ایران از شمال با جمهوری آذربایجان، ارمنستان و ترکمنستان، از شرق با افغانستان و پاکستان و از غرب با ترکیه و عراق همسایه است و همچنین از شمال به دریای خزر (کاسپین) و از جنوب به خلیج فارس و دریای عمان محدود می‌شود، که دو منطقهٔ نخست از مناطق مهم استخراج نفت و گاز در جهان هستند.

ایران از اعضای مؤسس سازمان ملل متحد، سازمان اکو، جنبش عدم تعهد، سازمان کنفرانس اسلامی و اوپک است. سیستم سیاسی کنونی ایران بر اساس قانون اساسی ۱۳۵۷ (۱۹۷۹) بنا شده‌است که ترکیبی از یک دموکراسی نیابتی (دموکراسی پارلمانی یا مجلسی) با یک حاکمیت دینی است که فقهای اسلامی تحت یک مفهوم (رهبر ایران) بر آن حکمرانی می‌کنند. حکومت مشروطه سلطنتی دودمان پهلوی در ایران با انقلاب ۱۳۵۷ سرنگون شده و نظام جمهوری اسلامی جایگزین شد.

پایان پیام

کد خبر : 66061 ساعت خبر : 2:40 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=66061
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات