رونمایی از کتیبه ۸ متری زیارت عاشورا

مروری بر خبرهای روز استان که هر روز به طور ویژه در پایگاه خبری گلونی منتشر می‌شود:

با وجود حال و هوای محرمی این ایام ما هم روزنامه را با خبرهای اینچنینی آغاز می‌کنیم. طی خبری از فارس، ظهر امروز در حاشیه گردهمایی بزرگ عاشوراییان خرم‌آبادی و با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمد میرعمادی نماینده ولی‌فقیه در لرستان و جمعی از مسئولان این استان کتیبه زیارت عاشورا در هشت متر رونمایی شد. عزیزکرم علی‌نژاد نویسنده این کتیبه هدف از کار خود را عشق و ارادت خاص به امام حسین(ع) و مقابله با جنگ نرم دشمنان علیه دین اسلام عنوان کرد. این کتیبه در ابعاد دو در چهار متر به مدت هزار و ۵۰۰ ساعت با خط نستعلیق گردآوری شده است و قرار است در موزه حرم امام رضا(ع) ارسال و نگه‌داری شود.

فرمانده انتطامی لرستان خبری از فراهم نمودن امنیت هیئت‌های مذهبی داشت. سردار محمد قنبری ظهر امروز در گردهمایی بزرگ عاشوراییان ویژه مسئولان هیئت‌های مذهبی و مداحان شهرستان خرم‌آباد ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام محرم اظهار کرد: انتظار ما از هیئت‌های مذهبی این است که رعایت نظم و امنیت را داشته باشند و برای جلوگیری از سوءاستفاده برخی افراد مسئولان هیئت‌ها با پلیس همکاری لازم را داشته باشند. وی از ایجاد یک پاسگاه فرماندهی در حاشیه دانشگاه لرستان برای نظم و امنیت بیشتر عزاداری روز عاشورا مردم خرم‌آباد خبر داد و عنوان کرد: علاوه بر این تمام حرکات و مراسم‌های عزاداری هیئت‌های مذهبی خرم‌آباد به صورت آنلاین در سیستم پایش تصویری نیروی انتظامی زیر ذره‌بین این نیرو قرار دارند.

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی خرم‌آباد هم از توزیع ۱۵۰ بخاری بین هیئت‌های مذهبی خبر داد.

بر اساس گزارشات آب و هوایی سازمان هواشناسی رضا آریایی مدیر کل ستاد حوادث غیرمترقبه لرستان عصر امروز در جلسه ستاد مدیریت بحران این شهرستان اظهار داشت: با توجه به اعلام سازمان هواشناسی پیش‌بینی می‌شود بارش‌های جوی در ماه‌های آینده در شهرستان‌های استان لرستان سیل‌آسا باشد. وی با اشاره به لزوم لایروبی رودخانه‌ها و نهرهای سراسر استان، عنوان کرد: نهادهای خدمت‌رسانی همچون آتش‌نشانی، اورژانس و هلال‌احمر امکانات و تجهیزات خود را در راستای مقابله با حوادث غیرمترقبه بازبینی کرده و کمبودات خود در این حوزه را رفع کنند.

طی خبری از مهر امروز رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت لرستان صادرکنندگان نمونه را معرفی کرد. وی شرکت سیمان دورود، شیشه لرستان، گهر آبادان، صبا ظرف آسیا، شوکا زاگرس و آهک هیدراته لرستان در بخش صنعت و معدن و شرکت پیشگامان صادرات در بخش کشاورزی و همچنین شرکت فاوا تجارت آسیا در بخش بازرگانی را هشت صادر کننده نمونه استان لرستان معرفی کرد. رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان همچنین شرکت زاگرس فارمد، پگاه لرستان، بهروان، آسا سنگ، آریا گچ، لازک الیگودرز و شرکت نصرت الله محمد باقری را به عنوان صادر کنندگان فعال لرستان معرفی کرد. وی یادآور شد: در نهایت شرکت آهک هیدراته لرستان به عنوان صادر کننده نمونه لرستان در جمع صادر کنندگان نمونه کشور حضور خواهد داشت.

استاندار لرستان عصر امروز در کارگروه توسعه صادرات لرستان که درسالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: سال گذشته یک برنامه و هدف‌گذاری خوش‌بینانه برای استان لرستان در نظر گرفتیم و بر اساس آن بنا شد که درسال ۹۴، به اندازه چهار سال گذشته در لرستان صادرات داشته باشیم. تسنیم نوشت میزان صادرات غیرنفتی لرستان در شش ماهه نخست امسال نسبت به سال گذشته ۲۵ درصد افزایش یافته است.

مهر امروز خبری از تجهیز شهرک صنعتی شماره ۱ خرم‌آباد به ماشین آتش‌نشانی داشت.

روزنامه را با خبری ناخوشایند از وضعیت کلاس‌های شهرستان الیگودرز به پایان می‌برم. خبری قابل تامل و البته ناراحت کننده. خبری خیلی مهم که نیاز به پیگیری دارد. بر اساس این خبر تسنیم، محمدتقی توکلی نماینده مردم الیگودرز اظهار داشت: در شهرستان الیگودرز حدود ۱۹۰ کلاس درس تخریبی وجود دارد که نیاز به نوسازی و بازسازی کامل دارند. وی با اشاره به اینکه در مناطق پشت کوه الیگودرز تعداد مدارس بسیار پایین است، افزود: حدود ۱۲ روستا مدرسه ندارند و دانش‌آموزان از چادر، اتاقک و یا چاردیواری که سرپوش دارد استفاده می‌کنند و به همین جهت پیگیری کردیم تا مدارس دور دست را برای دانش‌آموزان تأمین کنیم. وی به مشکلات سرمایشی و گرمایشی مدارس الیگودرز اشاره کرد و افزود: در خیلی از مدارس الیگودرز از بخاری نفتی استفاده می‌شود. نماینده مردم الیگودرز در مجلس تصریح کرد: امسال از محل اعتبارات استانی (ماده ۱۸۰ ) یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان برای نوسازی و بازسازی مدارس این شهرستان پیش‌بینی‌ شده است.

پایان پیام

گزارش‌گر: آرشین ساکی

کد خبر : 6630 ساعت خبر : 9:37 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=6630
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات